شهردار قم مطرح کرد؛

بهره برداری از ۴۲ طرح در قم هم زمان با دهه فجر

شهردار قم گفت:در دهه فجر امسال ۴۲ طرح عمرانی، خدماتی و فرهنگی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان در قم به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت الله حسینی بوشهری ،رئیس شورای عالی جامعه مدرسین صبح امروز در دیدار سقاییان نژاد ،شهردار قم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر به فقر و محرومیت کشور در زمان طاغوت پرداخت و گفت: در زمان ستمشاهی و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فقر و محرومیت کشور را فراگرفته بود و کشور عملا تحت اشغال حکومت‌های غربی بود و معدود امکاناتی که در کشور وجود داشت تنها در اختیار درباریان و وابستگان به آن‌ها گذاشته شده بود.


او به ناکامی دشمنان اسلام در طول حیات انقلاب اسلامی گفت: دشمنان از زمان پیروزی انقلاب با وضع تحریم‌های ظالمانه به دنبال ایجاد شکاف میان مردم بودند، اما با همت جوانان ایرانی و ایمان به شعار ما می توانیم دشمنان را ناکام گذاشته ایم.


رئیس جامعه مدرسین  به برخی از پیشرفت‌های کشور درزمینه‌های مختلف علمی، عمرانی و خدماتی اشاره کرد وگفت: دشمنان می خواستند تولید نفت ما را به صفر برسانند، ولی امروز نفت ما با فناوری بومی و داخلی استخراج و صادر می شود.


آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به وجود برخی از کمبود‌ها از جمله تاخیر در راه اندازی قطار شهری و برخی از طرح‌های عمرانی نیمه تمام در سطح شهر پرداخت و گفت: مسئولان باید با همکاری هم گره‌ها را از پیش پای این طرح‌ها بردارند و به رونق بیشتر شهر کمک کنند.


شهردار قم هم در این دیدار با اشاره به بهره برداری از ۴۲ طرح عمرانی، خدماتی و فرهنگی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال گفت:از ابتدای سال ۹۹  تاکنون طرح‌های مختلفی در حوزه مدیریت شهری به مناسبت‌های مختلف از جمله هفته دولت، هفته دفاع مقدس، دهه کرامت و ... به بهره برداری رسیده است و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال ، تعداد این طرح‌ها به ۸۹۹ طرح در حوزه‌های مختلف شهری افزایش می‌یابد.


سقائیان نژاد با اشاره به اجرای طرح مدیریت پسماند در سطح شهر گفت: با آغاز به کار طرح تکمیلی سایت مدیریت پسماند روزانه ۶۰۰ تن زباله و پسماند به کود کمپوس تبدیل می شود.

او همچنین به اجرای طرح ساماندهی مشاغل شهری پرداخت و گفت: با راه اندازی شهرک صنوف و شهرک آهنگران تمامی فعالان در این حوزه به این شهرک‌ها منتقل می شوند.


شهردار قم در ادامه گزارشی از فعالیت دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ارائه داد و افزود: در حال حاضر ۱۱۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه تحصیل می کنند.


سقائیان نژاد با اشاره به افزایش ۶ برابری جمعیت دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شهرداری در طول سه سال گذشته گفت: با وجود رشد قابل توجه دانشجویان ،مجموعه مدیریتی دانشگاه و شهرداری قم به دنبال کیفی سازی تحصیل و تربیت نیرو‌های متخصص برای اداره بهتر فضای شهری هستند.


در انتهای این دیدار نیز در آیینی از ششمین دوره پذیرش دانشجو در رشته‌های مدیریت شهری توسط آیت الله حسینی بوشهری و شهردار قم رونمایی شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار