۶۴۰ نفر از هنرمندان چهارمحال و بختیاری مشمول بیمه تأمین اجتماعی شده اند

تاکنون تعداد یک هزار و ۴۷۳ نفر از هنرمندان چهارمحال و بختیاری عضو صندوق اعتباری هنر شده اند که از این تعداد حدود ۶۴۰ هنرمند مشمول بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون تعداد یک هزار و ۴۷۳ نفر از هنرمندان استان عضو صندوق اعتباری هنر شده اند که از این تعداد حدود ۶۴۰ هنرمند مشمول بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان هستند.

او افزود: با توجه به اینکه بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر هر ساله فعال است، امسال نیز تعداد ۲۷۴ نفر بیمه تکمیلی هنرمندان (طرف قرارداد با بیمه سرمد) را ثبت نام کرده اند که به صورت جداگانه ۱۶۹ نفر بیمه شده اصلی و ۱۰۵ نفر تحت تکفل هستند.


بیشتر بخوانید


شریفی اضافه کرد: امسال ۳۲ نفر از هنرمندان استان تسهیلات قرض الحسنه، کمک هزینه بلاعوض را دریافت نموده اند، البته با توجه به شیوع و همه گیری ویروس کرونا بسیاری از هنرمندان نیز تسهیلات ۱۲ درصدی با عنوان «تسهیلات کرونا» دریافت نموده اند که مرحله دوم آن هم اکنون به منظور ثبت نام در حال انجام است.

او ادامه داد: حرکت بسیار خوب صندوق اعتباری هنر در اوضاع و شرایط اقتصادی هنرمندان در سال ۹۹ صدور هنر کارت‌ها بود که حدود ۸۰ درصد هنرمندان استان عضو این صندوق هنرکارت را ثبت نام کرده اند.

شریفی در پایان گفت: یک هزار و ۱۲۰ هنر کارت تاکنون برای استان چهارمحال و بختیاری صادر شده است که در مجموع مبلغ یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان (هر کدام مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان) به حساب بانک آینده هنرمندان واریز شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.