راه اندازی ۳۵ مرکز مثبت زندگی در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از راه اندازی ۳۵ مرکز مثبت زندگی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مراکز مثبت زندگی با هدف اتصال مردم به مراکز بهزیستی و دسترسی بهتر به خدمات بهزیستی در محل زندگی مددجویان راه اندازی شده است.

او افزود: مراکز مثبت زندگی یک نوع اداره بهزیستی کوچک محسوب می‌شوند که در محل‌های مشخص راه اندازی می‌شوند.

عرب نژاد اظهار کرد: محل‌های راه اندازی مراکز مثبت زندگی از طریق پرونده‌های ثبت شده و جی پی اس جانمایی شده در هر جایی که تعداد بیشتری مددجو سکونت داشته راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۶۶۲ معلول خدمات فیزیوتراپی و کاردرمانی دریافت کردند که برای این اقدام دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

او با اشاره به تزریق واکسن آنفولاانزا برای سالمندان، بیماران مزمن و کارکنان شبانه روزی اداره بهزیستی ادامه داد: هزار و ۳۰۲ نفر با همکاری شبکه بهداشت و درمان با هدف پیشگیری از انتشار کرونا واکسینه شدند.

راه اندازی سامانه فرزند خواندگی

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: امسال برای اولین بار سامانه فرزند خواندگی در استان راه اندازی شد.

او افزود: کلیه افراد متقاضی فرزند خواندگی قبل از راه اندازی این سامانه باید به اداره بهزیستی مراجعه میکردند، اما اکنون الکترونیکی شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

عرب نژاد اظهار کرد: متقاضیان از طریق کافی نت‌ها یا اینترنت خانگی در سامانه تشکیل پرونده می‌دهند و بعد از انجام مراحل در سامانه فرزند خود را تحویل میگیرند.


بیشتر بخوانید


مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ میلیارد و ۷۷۶ میلیون ریال کمک هزینه وسایل بهداشتی برای ۴ هزار و ۳۰۱ نفر پرداخت شده است.

او بیان کرد: امسال طرح پایگاه خدمات اجتماعی را در ۳ شهرستان طبس، خوسف و زیرکوه با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا کردیم.

عرب نژاد گفت: از ابتدای امسال هزار و ۴۷۲ کارگاه آموزش پیش از ازدواج برگزار کردیم که ۵۶۶ میلیون ریال برای این کارگاه‌ها هزینه شده است.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.