جمعی از اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا این حزب را ترک می‌کنند

ده‌ها تن از اعضای دولت جرج بوش در اعتراض به عملکرد جمهوری خواهان پس از حمله به کنگره آمریکا قصد دارند از این حزب جدا شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ده‌ها تن از اعضای دولت جرج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا در اعتراض به عملکرد جمهوری خواهان پس از حمله به کنگره آمریکا قصد دارند از این حزب جدا شوند.

 این اقدام به دلیل اعتراض به عملکرد حمایتی جمهوری خواهان از دونالد ترامپ پس از ادعای دروغین او درباره تقلب در انتخابات صورت می‌گیرد که به حمله به کنگره این کشور منتهی شد.

این مقامات که برخی از آن‌ها در بالاترین سمت‌ها در دولت بوش حضور داشتند، گفتند که امیدوار بودند شکست ترامپ باعث شود تا سران این حزب از او عبور کنند و ادعا‌های بی اساس او را مبنی بر دزدیده شدن انتخابات ریاست جمهوری نوامبر محکوم کنند اما باتوجه به این که اغلب نماینده‌های جمهوری خواه همچنان در کنار ترامپ مانده اند، آن‌ها دیگر این حزب را به رسمیت نمی‌شناسند.

۱۲ تن از مقامات سابق دولت بوش به رویترز گفتند: برخی از این افراد به عضویت خود در این حزب پایان داده و عده‌ای دیگر تصمیم گرفته اند، بعداً درباره ادامه حضورشان تصمیم بگیرند و عده‌ای نیز به عنوان افراد مستقل ثبت نام کرده اند.

جیمی گورول که به عنوان معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی در دولت بوش خدمت می‌کرد، گفت: "حزب جمهوری خواه تا آنجا که من می‌دانم دیگر وجود ندارد. من ترجیح می‌دهم آن را مکتب ترامپ بنامم. "

کریستوفر پرسل که شش سال در دفتر روابط عمومی کاخ سفید خدمت می‌کرد، گفت: حدود ۶۰ تا ۷۰ تن از مقامات سابق دولت بوش تصمیم گرفته اند این حزب را ترک یا روابط شان را با این حزب قطع کنند.

پرسل گفت:" این تعداد هر روز بیشتر می‌شود. "

خروج این افراد از حزب جمهوری خواه که بیشترشان یک عمر در این حزب خدمت کرده اند، نشانه واضح دیگری دال بر اختلافات درون حزبی در بین جمهوری خواهان بر سر ترامپ و میراث اوست.

بر اساس نظرسنجی‌ها و به گفته کارشناسان و مقامات جمهوری خواه، این حزب اکنون بین جمهوری خواهان میانه رو ناراضی و افراد مستقل متنفر از ترامپ و پایگاه حامیان ترامپ گیر افتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار