تشکیل کمیته ایمنی آب در بهاباد

فرماندار بهاباد گفت: برنامه ایمنی آب باعث افزایش کیفیت و تضمین سامانه‌های تأمین آب شرب شهرستان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدمهدی خانی زاده، فرماندار بهاباد برنامه ایمنی آب را باعث افزایش کیفیت و تضمین سامانه‌های تأمین آب شرب شهرستان دانست و گفت: محدوده این برنامه از حوزه آب ریز شهرستان شروع می‌شود و با جلوگیری از آلودگی منابع آبی، ایمنی و کیفیت آب آشامیدنی را تا نقطه مصرف تضمین می‌کند.

او افزود: با توجه به اینکه همه اعضای عضو کمیته ایمنی آب، از دستگاه‌های اجرایی شهرستان هستند برنامه ریزی مدون، همکاری و هماهنگی کلیه ادارات و سازمان‌ها با یکدیگر ضروری است.

محمدمهدی خانی زاده ادامه داد: در کلیه تصمیمات و راهکار‌های ارائه شده باید رفاه حال مردم در نظر گفته شود.

خانی زاده باتوجه به مباحث مطرح شده، تحقق اهداف برنامه ایمنی آب را نیازمند منابع مالی دانست و بر جذب اعتبارات مورد نیاز توسط اعضای کمیته از طریق ادارات کل استان تأکید کرد.

این مسئول با بیان اینکه برخی صنایع آلاینده در شهرستان در حال فعالیت هستند که ممکن است آلودگی‌هایی تأثیر گذار در کیفیت منابع آب شهرستان داشته باشند، گفت: همه در قبال سلامت مردم مسئول هستیم و لذا نباید با سوء استفاده از ایجاد اشتغال در شهرستان و تعطیل شدن کارخانه ها، سلامت مردم را به خطر انداخت.

او تأکید کرد: در این زمینه می‌طلبد با رعایت پارامتر‌های علمی و برنامه ریزی شده، صنایع آلاینده از جمله صنایعی که آب‌های زیرزمینی را آلوده می‌کنند، نسبت به رفع نواقص موجود اقدام تا مشکلی برای فعالیت نداشته باشند.

ایمنی و کیفیت مخازن خط انتقال آب شرب بهاباد، شبکه توزیع آب در شهر و روستاها، ایستگاه‌های آب شیرین کن، طرح جداسازی آب شرب از فضای سبز، پسماند‌های شهری و روستایی و چاه‌های جاذب فاضلاب منازل مسکونی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

در ادامه این نشست اهداف راهبردی و دستورالعمل کمیته ایمنی آب مطرح و در پایان رؤسای ادارات آب و فاضلاب شهرستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان به ترتیب به عنوان رئیس و دبیر کمیته برنامه ایمنی آب (WSP) شهرستان بهاباد تعیین گردیدند.

فعالیت این کمیته در ده گام از جمله شناسایی و ارزیابی رویداد‌های مخاطره آمیز، برنامه‌های پایش بهره برداری و اقدامات کنترلی، اعتبار سنجی و نظر سنجی مردمی برنامه ایمنی آب است.

به منظور حرکت در مسیر حفظ سلامت و ایمنی آب آشامیدنی در شهرستان بهاباد، جلسه‌ای به ریاست فرماندار بهاباد و با حضور مسئولین مربوطه شهرستانی و نمایندگان برخی ادارات کل استان در محل فرمانداری بهاباد برگزار شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.