بابایی کارنامی در مخالفت با لایحه بودجه ۱۴۰۰:

چرا کاهش وابستگی به نفت در بودجه اعمال نشد؟

نماینده مردم ساری گفت: کاهش وابستگی به نفت که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بود در لایحه بودجه لحاظ نشده است.

چرا کاهش وابستگی به نفت در بودجه اعمال نشد؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان، علی بابایی کارنامی نماینده ساری در جلسه  علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالف با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: کاهش وابستگی به نفت که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بود، در بودجه لحاظ نشده است.

وی  افزود: دغدغه‌های اصلی مردم  توجه به تولید است که تاثیر مستقیمی در رشد اقتصادی و معیشتی دارد، اما این موضوع در بودجه دیده نمی‌شود؛ فرهنگ و سلامت به ویژه در دوران همه گیری کرونا یکی دیگر از اولویت‌های مهمی است که باید در بودجه به آن توجه می‌شد، اما این موضوع هم در لایحه بودجه مغفول مانده است.

بابایی کارنامی  تاکید کرد: توجه به عدالت و محرومیت زدایی یک انتظار عمومی است که از مجلس انقلابی مطالبه می‌شود، همچنین نادیده گرفتن اصلاح روابط کار و مشکل کسری ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه که باعث تورم و رشد نقدینگی می‌شود نیز از جمله نقایص بودجه است.

نماینده ساری بیان کرد: اصلاح نظام یارانه‌ها در این بودجه دیده نمی‌شود ضمن آنکه حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و عدالت در توزیع منابع و نقص در اصلاح نظام مالیات که مبنای بودجه است از مواردی است که باعث می‌شود ما نتوانیم به این بودجه رأی موافق بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار