جذب ۳۸۸ میلیارد تومان تسهیلات در اشتغال روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ازجذب ۳۸۸ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی و مشاغل خانگی دراستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: تاکنون ۳۸۸ میلیارد تومان تسهیلات در استان برای اشتغال روستایی ومشاغل خانگی جذب شده است و در این بابت توانسته ایم اقدامات خوبی را انجام دهیم.

او افزود : در بحث تسهیلات اشتغال روستایی و مشاغل خانگی که از سال ۹۷ در حال انجام است ۲ هزار و ۳۰۹ طرح در کمیته فنی و اشتغال استان تصویب و توسط بانک‌های عامل به افراد متقاضی پرداخت شده است.

اشرفی گفت: اشتغال پایدار روستایی با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کشاورزان، جوانان و تثبیت اشتغال پایدار و نظارت بر حسن اجرا پیگیری می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه ۱۰بانک عامل و موسسه کار پرداخت تسهیلات را بر عهده دارند گفت: موضوع نظارت بر طرح‌ها برای هرکدام از متقاضیان که شغلی را ایجاد کرده اند و همچنین نسبت به تعهدات آنان در حال انجام است.

برگشت بیش از ۵ هزار نفر به چرخه کار

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت:ازابتدای شیوع کرونا در اسفندماه و تعطیلی شدن برخی مشاغل اقداماتی توسط سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افرادی که کار خود رااز دست داده اند انجام شده است.

او افزود: ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از نیرو‌های کار در استان به دلیل بیماری کرونا بخشی از کار خود را از دست دادند.

اشرفی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده از اردیبهشت ماه امسال ۵ هزار و ۵۰۰ نفر به چرخه اشتغال برگشتندو مشمول بیمه بیکاری شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کار پایش توسط وزارت کار و رفاه و تامین اجتماعی انجام شده است گفت: همچنین واجدین شرایط به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده اند و بابت افرادی که در اسفند کار خود را از دست داده‌اند مبلغی در نظر گرفته شده و به کارگران پرداخت شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار