آیا نام رامسر از کنوانسیون بین المللی تالاب‌ها حذف شده است؟

پنجاهمین سالگرد انعقاد کنوانسیون بین المللی رامسر امروز در حالی گرامی داشته می شود که برخی‌ها در فضای مجازی اعلام کردند نام رامسر از این کنوانسیون حذف شده است اما واقعیت چیست؟

ابراهیمی کارنامی مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه نام رامسر از عنوان کنوانسیون بین المللی تالاب‌ها حذف نشده است، گفت: فقط در پوستری که به مناسبت پنجاهمین سالگرد این کنوانسیون طراحی شده بود نام رامسر به چشم نمی‌خورد.

او افزود: عنوان رامسر بر روی لوگوی کنوانسیون بین المللی تالاب‌ها وجود دارد و قابل مشاهده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: آنچه که در برخی خبرگزاری‌ها و فضای مجازی به عناوین  حذف نام رامسر اعلام شد مربوط به پوستر پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر است.

ابراهیمی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر این موضوع است، گفت: باید در پوستر پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر هم نام رامسر ذکر می شد، چون ایران و رامسر خواستگاه اولین کنوانسیون جهانی تالاب‌ها است.

کنوانسیون جهانی رامسر معاهده‌ای بین المللی است که در دوم فوریه سال ۱۹۷۱ میلادی برای حفاظت از زیستگاه پرندگان آبزی با حضور نمایندگان ۱۸ کشور در شهر رامسر شکل گرفت و اکنون ۱۷۱ کشور عضو آن هستند.

۱۴ بهمن ماه روز جهانی تالاب‌ها است.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار