بهره برداری از دامداری گوسفند داشتی و شرکت بسته بندی تخم مرغ در همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امروز دو طرح پرورش گوسفند داشتی و یک واحد بسته بندی گوشت مرغ در همدان به بهره برداری رسید.

بهره برداری از دامداریگوسفند داشتی و شرکت بسته بندی تخم مرغ در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در سومین روز از دهه فجر یک واحد بسته بندی گوشت مرغ و یک دامداری پرورش گوسفند داشتی با ۴۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.

گوسفند داشتی در آغول و فضای سربسته و مسقف نگهداری می شود و در طول سال امکان پرواربندی بره وجود دارد اما بره های پرواری در فضای بازنگهداری می شوند و تنها در شش ماه از سال و در فصل گرم امکان پرورش و نگهداری آن وجود دارد. 

او با بیان اینکه شرکت مرغ ثابت ظرفیت بسته بندی هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ را دارد افزود: این شرکت این شرکت با ۲۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری در روستای گنبد با ایجاد ۷ نفر اشتغال ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: در واحد پرورش گوسفند داشتی روستای آبشینه هم ۱۵۹ راس دام سبک پرورش داده می‌شود و برای ۳ نفر در این واحد اشتغال ایجاد شده است.

رضوانی جلال از پرداخت ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی تسهیلات به این واحد دامداری خبر داد و گفت: برای ایجاد آن ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

او از کلنگ زنی گاوداری شیری هم در روستای قزلحصار فامنین هم خبر داد و افزود: این طرح هم با پیش بینی ۵۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.