۸ پروژه میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور افتتاح شد

همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر ۸ پروژه حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با فرمان رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان بوشهر صبح امروز در سومین روز از دهه مبارک فجر چند پروژه گردشگری و میراث فرهنگی در استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.

این پروژه‌ها که به دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس در شهرستان کنگان افتتاح شد؛ شامل هتل، موزه منطقه‌ای خلیج فارس، طرح‌های بوم‌گردی، بازارچه صنایع دستی و مجتمع گردشگری دریایی و ساحلی است.

در این راستا ۵ پروژه گردشگری و ۳ پروژه میراث‌فرهنگی در شهر‌های مختلف استان بوشهر افتتاح شد.

افتتاح هتل ۵ ستاره پترو جم کنگان از جمله این پروژه‌ها است که در زمینی به مساحت ۳۵ هزار مترمربع شامل یک‌هزار تخت و ۳۵۰ اتاق است و برای احداث آن ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین افتتاح این طرح‌ها با اشاره به ۱۳۵ پروژه حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگر به دستور رئیس جمهور، گفت: با افتتاح این طرح‌ها ۳۵۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی کشور اضافه خواهد شد و همه به این موضوع اذعان دارند که در دولت تدبیر و امید میزان سرمایه‌گذاری بسیار بالای در بخش گردشگری شده و این صنعت در کشور احیا شده است.

او افزود: گردشگری ما عملکرد خوبی داشته و هرچند تکیه بر اقتصاد مردمی کاری دشوار است، ولی این وزارتخانه با تمام این دشواری‌ها دو هزار و ۵۲۷ طرح را با سرمایه‌گذاری ۱۶۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا دارد و در میان این طرح‌ها ۶۷۰ باب هتل داریم که ۱۷۵ باب هتل چهار و پنج ستاره در کشور در حال ساخت است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: ما به روستاها توجه زیادی داشتیم و در برخی موارد از بودجه وزارتخانه کار سامان‌دهی راه، آب و برق آنها را نیز انجام دادیم.

مونسان بیان کرد: رویکرد جدیدی از سال گذشته به نام بوتیک‌هتل در کشور شروع شده و ادامه‌دار است که در این فضاها با ۱۵ تا ۲۰ اتاق خدماتی با کیفیت هتل‌های پنج ستاره به گردشگران ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.