بهره برداری از ۱۳ طرح صنایع تبدیلی و غذایی در گیلان

در ایام الله دهه فجر ۱۳ طرح صنایع تبدیلی و غذایی دهه فجر در گیلان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قاسم جوادزاده ، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۱۳ طرح صنایع تبدیلی و غذایی با ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ظرفیت ۳۷ هزار تن فرآوری مواد اولیه کشاورزی، دهه فجر در گیلان به بهره‌برداری می‌رسند.

او افزود: با بهره برداری این طرح‌ها، برای ۱۱۱ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان،  با اشاره به صدور پروانه بهره برداری برای همه این واحد‌ها، گفت: ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان معادل ۸۳ درصد هزینه این طرح‌ها از بخش خصوصی و ۷ میلیارد تومان هم از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

جواد زاده، با بیان اینکه هر سال بیش از ۳ میلیون تن محصول کشاورزی در گیلان تولید می‌شود، گفت: بیش از ۲ هزار واحد تولیدی صنایع تبدیلی با ظرفیت عملی یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن و اشتغال ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در گیلان فعالیت می‌کنند.

او  افزود: محصول عمده این کارخانجات برنج، چای، زیتون، کیوی، مرکبات، مواد لبنی و خوراک دام است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان،  با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات صنایع تبدیلی گیلان مربوط به تأمین تسهیلات و مواد اولیه مورد نیاز برای کارخانجات است، تصریح کرد: ظرفیت یارانه‌ای تسهیلات کارخانجات صنایع تبدیلی را باید افزایش و سود تسهیلات را کاهش دهیم تا سرمایه گذاری در این صنعت افزایش یابد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.