فرماندار آغاجاری:

ترویج کتابخوانی آینده ایران اسلامی را روشن می‌کند

سعیدی ترویج کتابخوانی را عامل موفقیت ملت ایران دانست و گفت: باید تمدن و فرهنگ در بستر مطالعه و کتابخوانی در جامعه ایجاد شود.

ذبیح الله سعیدی فرماندار آغاجاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با اشاره به برگزاری پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: مساله کتاب و کتابخوانی مساله‌ای به درازای تاریخ بشر است، به گونه‌ای که تاریخ به دوره قبل از کتابت و بعد از کتابت تقسیم شده است.

او افزود: از زمانیکه قانون تاسیس کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان نهاد مستقل اجرایی شد، این نگاه به آینده کشور وجود داشت که تمدن و فرهنگ در بستر مطالعه و کتابخوانی در جامعه ایجاد شود.

سعیدی انقلاب اسلامی ایران را محصول ۱۴۰۰ سال مجاهدت در حوزه فرهنگ دانست و بیان داشت: امروز آینده ما در گروی برنامه ریزی دقیق جهت ترویج کتابخوانی و مطالعه است.

عباس حسین زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اظهار کرد: مقوله کتاب و کتابخوانی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و نمایشگاه‌های کتاب بوده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چون رسالت کتابخانه‌های عمومی در برگزاری جلسات انجمن، بررسی و رفع مشکلات کتابخانه‌های است.

او تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی را رویکرد کنونی کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۴ شاخص شامل؛ تعداد کتابخانه ها، زیربنا، تعداد منابع و اعضا شاخص‌های ارزیابی کتابخانه‌های عمومی به شمار می‌روند و شهرستان آغاجاری از نظر ارزیابی این شاخص‌ها در جایگاه خوبی قرار دارد.

براساس این گزارش؛ در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آغاجاری مسائلی از قبیل؛ وصول نیم درصد کتابخانه‌های عمومی، تشریح مراحل قانونی ساخت زمین کتابخانه شهدای جولکی، راه اندازی پیشخوان کتاب در روستای آب باران، کمبود نیروی انسانی و خدماتی و ... مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.