«ابلق» انتظار‌ها را برآورده نکرد/ «تک تیرانداز» فیلمی بدون ادعا و قصه گو

سومین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،سومین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه برج میلاد تقریبا بدون حاشیه و آرام به پایان رسید و طبق روال هر روز دو فیلم نمایش داده شدند و نشست پرسش و پاسخ آن‌ها نیز برگزار شد.

«ابلق»؛ تنهایی زن ها، عقبگرد آبیار

فیلم سینمایی «ابلق» نرگس آبیار به لحاظ ساختار همان سبک و سیاق فیلم‌های قبلی او را دارد، شخصیت‌ها مثل هم هستند فقط بازیگرانش عوض شده است، دوربین رو دست‌هایی که بعضاً آزاردهنده است، استفاده از لهجه‌های مختلف نمود دارد و ...

«ابلق» انتظار‌ها را برآورده نکرد/ «تک تیرانداز» فیلمی بدون ادعا و قصه گو


این فیلم از سوژه‌ای تکراری برای نشان دادن تنهایی زن‌ها در بزنگاه‌های حساس بهره برده است، فیلم دیر شروع شده و از یک جا‌هایی حوصله سر بر می‌شود.مثل همیشه می‌توان از بازی‌های فیلم  بخصوص تلاش شاکردوست و شکیبا برای رسیدن به نقش و حس و حال متفاوت  دفاع کرد.

جشنواره فجر

می‌توان گفت یا فیلمی خسته روبرو هستیم که انگار کارگردان زیاد روی ساخت آن وقت نگذاشته و یا اگر تلاشی کرده به ثمر ننشسته است.«ابلق» آن چیزی نبود که از آبیار انتظار می‌رفت، چون او فیلمساز خوبی است و این اثر عقبگردی برایش محسوب می‌شود.

«تک تیرانداز»؛ بی ادعا و قصه گو

علی غفاری در «تک تیرانداز» دست روی سوژه‌ای ناب گذاشته یعنی سراغ شهید عبدالرسول زرین از تک تیراندازان زبده دفاع مقدس رفته است. ما برشی از زندگی جنگی این شهید را در فیلم می‌بینیم.

جشنواره فجر


با همه کاستی ها، تکلیف فیلم مشخص است از یک جایی شروع می‌شود و با پایانی درست به اتمام می‌رسد. این فیلم گنگ و سردرگم نیست و مخاطب خودش را همراه می‌کند.

ساخت چنین فیلمی آن هم در سینمایی که فراموش کرده به موضوع دفاع مقدس در سطح گسترده‌تر بپردازد، غنیمت است.کامبیز دیرباز نقش شهید زرین را ایفا می‌کند این بازیگر توانسته با بازی استاندارد به یک باورپذیری برسد که مخاطب او را بپذیرد.

جشنواره فجر


در کل «تک تیرانداز» بی ادعا و قصه گو است که در برخی صحنه‌ها قدرت میخکوب کردن مخاطب را دارد و خسته کننده نیست.

جشنواره فجر


گفتنی است امروز شاهد حضور بازیگران مطرح زیادی بخصوص در نشست پرسش و پاسخ «ابلق» بودیم.

همچنین در پردیس ملت مشکلاتی که در دو روز گذشته باعث گله‌مند شدن اهالی رسانه شده بود، به نظر می‌رسید که مرتفع شده و به مواردی مثل خاموش بودن پله برقی ها، سیستم تهویه و گرمایشی سالن‌ها رسیدگی شده بود. در فاصله بین نمایش فیلم‌ها هم طبق دستورالعمل‌های بهداشتی، ضدعفونی سالن‌ها صورت گرفت و توسط عوامل سینما نظارت دقیقی در رعایت فاصله اجتماعی انجام شد تا سومین روز در پردیس ملت ارام و بی حاشیه به پایان برسد.

استقبال از هر دو فیلم سینمایی مذکور مناسب بود و تعداد زیادی از منتقدان و اهالی رسانه تا پایان با تماشای فیلم‌ها همراه شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.