خروج ناو هواپیمابر نیمیتز از منطقه عملیات فرماندهی مرکزی

وزارت دفاع آمریکا از خروج ناو هواپیمابر نیمیتز و انتقال آن به اقیانوس هند و آرام خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون اعلام کرد ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز با خروج از منطقه عملیات فرماندهی مرکزی وارد اقیانوس‌های هند و آرام شد.

پیشتر خبرنگار شبکه خبری فاکس‌نیوز در پیامی توییتری از بازگشت ناو هواپیمابر نیمیتز به آمریکا پس از حضوری طولانی در آب‌های غرب آسیا خبر داده بود.

لوکاس تاملینسون خبرنگار شبکه خبری فاکس‌نیوز روز دوشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که نام هواپیمابر نیمیتز پس از ۱۰ ماه مأموریت به آمریکا بازمی‌گردد.
ناو هواپیمابر نیمیتز قرار بود دو ماه قبل به آمریکا بازگردد، اما به‌دستور دونالد ترامپ و در راستای آنچه «ارسال پیام به ایران» خوانده شد، به مأموریت خود در دریای عرب و اقیانوس هند ادامه داد.

این ناو هواپیمابر در حالی آب‌های دریای عرب و اقیانوس هند را به‌مقصد آمریکا ترک می‌کند که چندی پیش دست‌کم یک فروند موشک بالستیک به ۱۰۰ مایلی محل استقرار آن در اقیانوس هند اصابت کرده بود.

در روز شنبه ۲۷ دی‌ماه شبکه خبری فاکس‌نیوز به‌نقل از مقامات آمریکایی که به‌دلایل امنیتی خواستند که نامشان فاش نشود گزارش داد که دست‌کم یک فروند از موشک‌های بالستیک  در ۱۰۰ مایلی ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس نیمیتز و ناوگروه همراه آن در اقیانوس هند فرود آمده و منفجر شده است.

همچنین پیشتر روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده بود که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به ناو هواپیمابر نیمیتز و ۵ هزار خدمه آن دستور داده به بندر میزبان این ناو در برمرتون واشنگتن باز گردد. به نوشته این روزنامه نیروی دریایی آمریکا پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که استقرار ناو هواپیمابر نیمیتز در خلیج فارس، «تهدید خاصی» برای هیچ طرفی در این منطقه محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار