کتابخانه‌ سیار در مناطق عشایری بوشهر راه اندازی می‌شود

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با هدف ارتقای توانمندی‌های عشایر، کتابخانه‌های سیار در مناطق روستایی و عشایرنشین استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید مجتبی هاشمی نژاد معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست با مدیر کل امور عشایر استان، با اشاره به تاثیر سواد در ارتقاء توانمندی‌های عشایر بیان کرد: برای ریشه کنی بی سوادی، عشایر یکی از جوامع مهم هدف در دوره‌های سوادآموزی هستند.

او، با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک سازمان نهضت سوادآموزی و امور عشایر ایران بیان افزود: این تفاهم‌نامه با هدف شتاب بخشی در شناسایی، جذب و آموزش افراد بی‌سواد و کم‌سواد عشایر منعقد شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: امیدواریم با اجرای این تفاهم‌نامه، میزان بی‌سوادی در جامعه عشایری کاهش و زمینه اشتغال و درآمد زایی با یادگیری مهارت‌های ضروری افزایش یابد.


بیشتر بخوانید


هاشمی نژاد تاکید کرد: آموزش و پرورش آمادگی دارد تا خدمات سوادآموزی را با توجه به شرایط فرد متقاضی ارائه کند.

او، با اشاره به اجرای طرح سواد در خانه، عنوان کرد: در این طرح عشایر می‌توانند با دریافت حق الزحمه، افراد محروم از سواد خانواده خود را آموزش دهند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: ایجاد مرکز یادگیری محلی به منظور پیوند سواد و زندگی، راه اندازی کتابخانه‌های سیار، ارائه بسته‌های آموزشی در مناطق عشایری از برنامه‌های ویژه معاونت سوادآموزی است.

هاشمی گفت: برای به‌روزآوری بانک اطلاعات و همچنین نظارت بر روند ارائه خدمات سوادآموزی، کارگروهی شامل کارشناسان هر دو حوزه آموزش و پرورش و امور عشایر از تمام مناطق عشایری استان در سال تحصیلی بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.