شکارچی غیر مجاز قوچ وحشی در نهاوند دستگیر شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: شکارچی غیر مجاز یک راس قوچ وحشی، به دام ماموران محیط زیست افتاد.

شکارچی غیر مجاز قوچ وحشی در نهاوند دستگیر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهرداد سلگی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: با تلاش و پیگیری‌های ماموران حفاظت محیط زیست این شهرستان یک شکارچی که به صورت غیر مجاز اقدام به شکار یک راس قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوندکرده بود دستگیر و به دادگاه معرفی شد.

او بیان کرد: این شکارچی که چند ماه گذشته اقدام به شکار غیر مجاز این حیوان کرده بود تحت تعقیب ماموران ما قرار داشت که پس از شناسایی سرانجام دستگیر و به شعبه ۱۰۲ بازپرسی معرفی که برای وی کیفرخواست قانونی صادر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند با بیان اینکه پس از بررسی، پرونده به شعبه ۱۰۳ انتقال و حکم محکومیت متهم صادر شد گفت: بر اساس حکم صادره متهم به دلیل ارتکاب شکار غیر مجاز به ۳۰ میلیون ریال جزای نقدی و به دلیل حمل سلاح غیر مجاز به ۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

سلگی افزود: پس از صدور رای دادگاه با توجه به شکار غیر مجاز یک راس قوچ از سوی این اداره دادخواست حقوقی برای مطالبه ۲۵۰ میلیون ریال خسارت به حیات وحش مطالبه می‌شود.

او در پایان با هشدار و تاکید بر اینکه با شکارچیان غیر مجاز مطابق قانون برخورد خواهد شد اظهار کرد: پس از دستگیری متهم اسلحه او نیز به نفع دولت مصادره شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.