سامانه بارشی جدید از جمعه در آذربایجان‌شرقی فعال می‌شود

 رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز جمعه و با ورود سامانه بارشی جدید به استان آذربایجان‌شرقی بارش برف و باران دوباره آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، امیدفر رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی جدید تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، گفت: فعالیت این سامانه همچنین موجب مه گرفتگی و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید در سطح استان می‌شود.

او گفت: در پی نفوذ این سامانه و آغاز بارش ها، لغزندگی معابر و جاده ها، کولاک برف، یخبندان، کاهش دید و اختلال در تردد خودرو‌ها در راه‌های ارتباطی به ویژه گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی به مسافران و رانندگان توصیه کرد: از سفر‌های غیرضروری اجتناب کرده و در کنار رعایت نکات ایمنی خودرو‌های خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

امیدفر همچنین خواستار پرهیز کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی شد و بر ضرورت انجام اقدامات به موقع در خصوص برف روبی در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، نمک پاشی راه‌های ارتباطی، مدیریت در توزیع و مصرف حامل‌های انرژی و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی تاکید کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.