رشد ۱۰۰ درصدی آموزش صنایع دستی در پایگاه‌های بسیج

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند از رشد ۱۰۰ درصدی آموزش صنایع دستی در پایگاه‌های بسیج مساجد شهرستان بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  فولادی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند گفت: از ابتدا امسال تاکنون ۱۰ دوره آموزشی در زمینه صنایع‌دستی بومی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ۱۵۰ هنرجو در پایگاه‌های مساجد شهرستان بیرجند آموزش داده شده است.

او افزود: در پایان دوره‌های آموزشی مساجد، آزمونی به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود که به صنعتگران گواهی مهارت آموزش کوتاه‌مدت داده می‌شود.

فولادی اظهار کرد: متقاضیان سپس برای اخذ پروانه تولید انفرادی می‌توانند به اداره شهرستان مراجعه و با دریافت کارت برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی چه به صورت حضوری و مجازی اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند ادامه داد: همچنین در صورت ابلاغ دستورالعمل تسهیلات در این خصوص نیز اقدامات لازم انجام می‌شود.

او تصریح کرد: امسال با همکاری پایگاه بسیج مساجد و محلات این دوره‌ها در مساجد شهرستان و روستا‌ها ازجمله روستای گازار و روستای القار تحت نظارت اداره شهرستان بیرجند برگزار شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.