بازسازی دبستان شرافت در موزه دفاع مقدس یزد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: دبستان شرافت که در جنگ مورد حمله قرار گرفته بود در موزه دفاع مقدس بازسازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد دبیری کمیته تألیفات و تدوین کنگره شهدای یزد را بر عهده دارد و کتاب‌های کنگره با حکم استاندار یزد به عهده این اداره گذاشته شد از این رو  ۶۰ عنوان کتاب چاپ خواهد شد. در حالی که خود اداره حفظ آثار در طول سال بایستی ۵۰ عنوان کتاب را چاپ کند.

او افزود: این اداره کارگروه‌های مختلفی را از جمله کودک و نوجوان، داستان، رمان و غیره ایجاد کرده و بیشتر از نویسندگان نو قلم استفاده شده است.

منصور زارع بیان داشت: بخش عمده‌ای از این نویسندگان را دانش آموزان تشکیل می‌دهند که بایستی از همین الان روی آن‌ها سرمایه گذاری کرد تا در آینده نویسنده قهاری برای استان باشند.

زارع ادامه داد: از نویسندگان برتر کشوری که بومی یزد هستند نیز برای سرپرستی این کار دعوت شده تا کار‌ها را ارزیابی کنند.

زارع با بیان اینکه کارگاه‌های نویسندگی زیادی را در اداره حفظ آثار برگزار کردیم افزود: هدف ما نشر فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس است و در این کارگاه‌ها نویسندگان زیادی را آموزش می‌دهیم که عمدتاً دانش آموز هستند.

این مسئول بیان کرد: یکی از پتانسیل‌های بسیار خوبی که در استان وجود دارد موزه دفاع مقدس است و تنها موزه‌ای است که در زیر زمین قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: صد درصد کار عمرانی این موزه به اتمام رسیده که در بخش عمرانی ادوات و سخت افزار آماده شده و در بخش هنری در حال جمع آوری اسناد هستیم.

زارع با توضیح قسمت‌های مختلف گالری موزه بیان کرد: به دلیل اهتمام به دانش آموزان در ورودی گالری توحید، بخش دبستان شرافت را که در خوزستان مورد حمله قرار گرفته بود بازسازی شده و از آنجایی که عمده‌ی بازدیدکنندگان موزه دانش‌آموزان و فرهنگیان هستند این موضوع را مدنظر قرار دادیم.

او افزود: تلاش شده دبستان شرافت را مثل صحنه واقعی آن بازسازی کرده که طراحی صحنه آن را «حسین هاتفی کیا» طراح صحنه فیلم «کیمیا» به عهده دارد.

زارع با بیان اینکه آموزش و دانش‌آموز به قدری اهمیت دارد و با ارزش است عنوان کرد: بزرگترین کار حجمی موزه‌های سراسر کشور در یزد مبنی بر المان تن و تانک در حال انجام است، مصداق شهید «ذوالفقاری» کوچکترین شهید دفاع مقدس که تن را در مقابل تانک پیروز نشان می‌دهد و با اراده و اعتقادی که دارد با دست خالی و بدون ادوات پیروز است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار