همتی مطرح کرد؛

جذب هزار امدادگر تا پایان دولت دوازدهم

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: امسال تا پایان دولت نزدیک به هزار نفر امدادگر جذب خواهیم کرد که تعدادی از آنان بانوانی هستند که درجه ایثار دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در برنامه آئین پاسداشت مقام زن در ولادت حضرت فاطمه (س) که ظهر امروز در سازمان جمعیت هلال احمر برگزار شد اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یکی از معدود ارگانی است که فعالیت‌های اجتماعی آن امروز بیشتر به چشم مردم می‌آید.

او در ادامه بیان کرد: با گذر زمان بانوان وارد صحنه و عرصه‌های هلال احمر شدند و فعالیت‌های خوب و چشمگیری داشتند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بعد از زلزله بم تا به امروز حضور زنان در جمعیت هلال احمر پر رنگ‌تر است، گفت: بانوان خیلی بهتر از آقایان در همه عرصه‌ها فعالیت داشتند و این نشان می‌دهد که می‌توانیم از حضور بانوان بیشتر بهره ببریم.

همتی تصریح کرد: نزدیک به ۶۵۰ هزار بانوی فعال در جمعیت هلال احمر هستند که در صحنه‌های مختلف حضور دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: امسال تا پایان دولت نزدیک به هزار نفر امدادگر جذب خواهیم کرد که تعدادی از آنان بانوانی هستند که درجه ایثار دارند.

او در ادامه درباره آخرین وضعیت خانه‌های هلال بیان کرد: نزدیک به ۴ هزار خانه هلال آماده شده و تاپایان دولت به ۵ هزار خواهد رسید و کار آن‌ها بر مبنای کار داوطلبانه است.


بیشتر بخوانید


همتی با بیان اینکه بخش داخلی و بخش برون مرزی هلال احمر در نزدیک ۱۴ کشور فعال هستند، گفت: ما سه مرکز درمانی در آمریکای لاتین داریم و سایر مراکز نیز در کشور‌های عربی و آفریقایی هستند و در مسایل برون مرزی نیز فعال هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در زمینه عرضه تولید دارو تصریح کرد: ما در عرصه تولید دارو و تجهیزات پزشکی نیز به صورت کامل فعال هستیم و به خوبی در این عرصه سرمایه گذاری کرده ایم و در راستای امدادهوایی نیز فعال شده ایم.

او افزود: هم اکنون ۷۶ خلبان و ۲۴ هلیکوپتر فعال داریم و در تمامی بحران‌ها از این نیرو‌ها استفاده می‌شود و امروز مجموعه نوید در این عرصه نیز کاملا فعال است.

او با بیان اینکه آموزش‌های همگانی از برنامه‌های جدی هلال احمر است بیان کرد: در این عرصه تلاش‌های زیادی شده است و در مدارس و پادگان‌ها آموزش‌های خود را آغاز کرده ایم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار