در سالروز میلاد حضرت زهرا(س)؛

جمعی از طلاب غیر ایرانی در قم معمم شدند

آیین عمامه گذاری طلاب غیر ایرانی مجتمع آموزش عالی فقه قم با حضور روسای جامعه المصطفی و جامعه مدرسین برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، هم زمان با خجسته سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و فرزند برومند ایشان، امام خمینی (ره) و ایام‌اللّه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسمی ۶۱  طلبه غیر ایرانی مجتمع آموزش عالی فقه به دست حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی،رئیس جامعه المصطفی و آیت ‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت شدند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین  عباسی، رئیس جامعه المصطفی، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن گفت: امروز به نام دفاع از حقوق زن، نهضت‌ها و جریان‌های مختلفی در دنیا فعالیت می‌نمایند، ولی کماکان آن چه در این فعالیت‌ها مغفول مانده، حقوق اصلی و طبیعی بانوان است.

او ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: انقلاب اسلامی حادثه بزرگی در صفحه تاریخ معاصر است که توانست محاسبات جهانی را متحول نماید.

رئیس  جامعه المصطفی، انقلاب اسلامی را حاوی اندیشه و تفکر جهانی خواند و گفت: نحوه اداره جوامع، از بزرگ‌ترین مسائل دنیای امروز است؛پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دو اندیشه بزرگ لیبرال دموکراسی و مارکسیسم مطرح بود که یکی از این دو اندیشه تا حدود زیادی از عرصه خارج شد و اندیشه دیگر خود را برنده نهایی و دستاورد پایانی بشر برای مدیریت جهان می‌نامید.

او  در پایان، یکی از مهم ترین ابزار‌های استعمار برای سلطه بر افکار عالم را بهره‌برداری از رسانه و امپراتوری تبلیغاتی خواند و تأکید کرد: مسئولیت مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی، به ویژه مراکز برآمده از انقلاب اسلامی مانند جامعةالمصطفی و نیز اندیشمندان و طلابی که امروز به پوشیدن لباس مقدس روحانیت مفتخر می‌گردند، این است که اندیشه و پیام معنوی انقلاب اسلامی را به درستی برای بشریتی که خواهان و تشنه این راه تازه است، تببین و ترویج نمایند. 

آیت‌الله حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در آغاز سخن، این انقلاب را ریشه در آموزه‌های مکتب علوی (ع) دانست و با اشاره به هجمه دشمنان برای نابودی آرمان‌های انقلاب تصریح کرد: باید ببینیم لازم است چه ساز و کاری بیندیشیم تا توطئه آنان را در دستیابی به اهداف شومشان ناکام بگذاریم؛ مهم‌ترین شرط، دانایی، عالم بودن و بهره‌مندی از منطق و استدلال است.

او در ادامه گفت: باید به خوبی بدانید که فلسفه وجودی شما در قم چیست؛ شما به عش آل‌محمد (ص) آمده‌اید که به دین خدمت نمایید و آنچه در اجرای احکام الهی در توان دارید، در طبق اخلاص بگذارید.

رئیس جامعه مدرسین افزود: امروز جامعةالمصطفی در عرصه گیتی می‌درخشد و دشمنان نخواهند توانست جلو جلوه نور حق را در عالم بگیرند. شما نیز هر یک چراغ پرفروغی در کشورتان خواهید بود که مردم از نور وجود شما بهره می‌برند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان تأکید کرد: درس بخوانید و عالمانه از آرمان‌های بلند اسلام دفاع نمایید و اگر در مقابل تهدیدات دشمنان دین خم به ابرو نیاوردید، پیروز میدان شمایید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.