لیگ برتر انگلیس؛

تاتنهام - چلسی/ رویارویی مورینیو و توخل در شهرآورد لندن

در آخرین دیدار از هفته بیست و دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس تیم تاتنهام و چلسی به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در آخرین دیدار از هفته بیست و دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه امشب (پنجشنبه) تاتنهام در شهرآورد لندن میزبان چلسی است.

این ۲ تیم در جدول رده بندی لیگ جزیره همسایه هم هستند. تاتنهام با ۳۳ امتیاز از ۲۰ بازی در رتبه هفتم جای گرفته است و چلسی با همین تعداد امتیاز از ۲۱ بازی در رتبه هشتم قرار دارد.

توماس توخل در سومین بازی خود به عنوان سرمربی چلسی در حالی برابر شاگردان ژوزه مورینیو به میدان خواهد رفت که از ۲ بازی پیشین خود یک تساوی و یک پیروزی در خانه به دست آورده است.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد راهیابی به مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده اولویت اصلی سران چلسی است و آن‌ها به صراحت اعلام کردند که فقط در صورتی قرارداد سرمربی آلمانی خود را تمدید خواهند کرد که بتواند آبی‌پوشان لندنی را به جمع ۴ تیم برتر انگلیس برساند و سهمیه کسب کند.

ژوزه مورینیو هم با تاتنهام در اندیشه رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا است این تیم که در مقطعی از این فصل صدر نشینی را نیز تجربه کرد در چندین دیدار امتیاز‌های فراوانی از دست داد و حالا برای بازگشت به جمع تیم‌های بالانشین کار سختی در پیش دارد.

البته آنچه که تاتنهام و چلسی را امیدوار نگه داشته کم بودن اختلاف امتیاز بین تیم‌های نیمه اول جدول بخصوص تیم‌های پنجم تا نهم است.

در این بازی حساس شانس هم یار توماس توخل است، زیرا تاتنهام برای این بازی چهار بازیکن اصلی خود را به همراه نخواهد داشت. هری کین، دل الی، سرخیو رگیلون و جیوانی لوسلسو همگی به دلیل مصدومیت برابر چلسی غایب خواهند بود و این بهترین فرصت برای چلسی است تا با کسب ۳ امتیاز این مسابقه خود را به رتبه پنجم برساند. در میان این چهار غایب ،بدون شک هری کین را باید غایب بزرگ دانست زیرا تاتنهام در ۱۳ مسابقه ای که هری کین را در اختیار نداشته فقط در ۳ بازی به پیروزی  دست یافته و ۴ تساوی و ۶ شکست داشته است. یکی از آن شکست‌ها فوریه سال ۲۰۲۰ برابر چلسی بود.

نکات آماری

  • تاتنهام در سه دیدار آخر خانگی برابر چلسی ۲ بار شکست خورده و یک بار به پیروزی رسیده است.
  • چلسی در ۴ بازی آخر خود برابر تاتنهام سه بار این تیم را شکست داده و یک بار هم برابر شاگردان مورینیو به تساوی دست یافته است و در سه دیدار موفق شده است دروازه خود را بسته نگه دارد.
  • تاتنهام در پنج دربی لندن در این فصل فقط یک پیروزی به دست آورده و ۴ تساوی کسب کرده است.
  • چلسی در پنج بازی آخر خارج از خانه خود در این فصل در چهار بازی شکست خورده و فقط یک پیروزی به دست آورده است. در حالی که در ۱۶ بازی قبلی چنین آماری داشت.
  • توخل که در ۲ بازی اول خود به عنوان سرمربی چلسی، تیمش گلی دریافت نکرد، در صورت کلین شیت در بازی برابر تاتنهام به رکورد سه کلین شیت ژوزه مورینیو در چلسی خواهد رسید.

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار