ناصر ایمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گذشت زمان نهاد اجماع ساز اصولگرایان را مشخص می‌کند

فعال اصولگرا گفت: گذشت زمان مشخص می‌کند که آیاشورای ائتلاف و شورای وحدت یکی می‌شوند یا خیر.

ناصرایمانی فعال اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین تصمیمات انتخاباتی اصولگرایان گفت: اصولگرایان دو حرکت را آغاز کرده اند، یک حرکت شورای ائتلاف و دیگری جامعه روحانیت مبارز است که تاکنون جلساتی را درباره انتخابات برگزار کرده است.

وی افزود: با جامعه روحانیت در حال مذاکره هستیم تا به نقاط مشترکی برسیم، یا حداقل در مسائلی که با شورای ائتلاف هم نظر هستند یک جهت گیری مشترک داشته باشیم، گذشت زمان مشخص می‌کند که آیا این دو حرکت یکی می‌شوند یا خیر.

ایمانی درباره جبهه پایداری و تصمیمات این جریان تصریح کرد: جبهه پایداری به طور رسمی و روشن به هیچ کدام از این دو حرکت نپیوسته است، اگرچه هماهنگی جبهه پایداری با اصولگرایان بیشتر شده است اما این جبهه به صورت رسمی در هیچ کدام از این تشکل‌ها حضور ندارد؛ آنها منتظر هستند تا نامزد‌ها قطعی‌تر شوند و بعد موضع خود را در مسئله ائتلاف با اصولگرایان بیان کنند.

فعال اصولگرا بیان کرد: البته جبهه پایداری جایگاه خود را دارد، اما در صورت عدم ائتلاف تاثیر چندانی بر حرکت شورای ائتلاف و جامعه روحانیت مبارز نخواهد گذاشت؛ نکته قابل توجه این است که این انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری بوده و با انتخابات مجلس متفاوت است، به همین علت جایگاه نامزد‌ها در وحدت بین گروه‌ها چه در جناح اصولگرا و چه در جناح اصلاح طلب نقش مهمی دارد.

ایمانی با اشاره به نقش افراد خاص در وحدت میان طیف‌ها و جریان‌ها گفت: درباره کاندیداتوری آقای رئیسی خیلی بحث‌های مختلفی مطرح است؛ اما اگر او وارد رقابت انتخابات ریاست جمهوری شوند، قطعا موجب وحدت میان طیف‌های مختلف اصولگرایان می‌شود.

وی افزود: بعد از آقای رئیسی، قالیباف از گزینه‌هایی مطرح در اصولگرایان است، قالیباف می‌تواند عامل وحدت آفرین میان اصولگرایان باشد البته نه به اندازه آقای رئیسی. بعد از آقای قالیباف هم افرادی که به عنوان گزینه‌های پیشنهادی هستند در یک سطح قرار دارند و از لحاظ ایجاد وحدت در میان طیف تفاوتی با یکدیگر ندارند.

فعال اصولگرا در پاسخ به این سوال که فقدان آیت الله مصباح چه تاثیری بر روند وحدت اصولگرایان خواهد گذاشت گفت: آیت الله مصباح به عنوان فردی که صاحب نظر بود همیشه مورد توجه قرار می‌گرفت، اما اصولگرایان او را به عنوان پدر معنوی جریان نمی‌دانستند و جبهه پایداری بیشتر به او نزدیک بود؛ البته آیت الله مصباح در این یکی دوسال اخیر کمتر در صحنه سیاست حضور داشت.

ایمانی ادامه داد: در حرکت‌های سیاسی به ریش سفیدی به معنای آنکه یک فردی نظری را دهد و همه افراد آن جناح، ملزم به اجرای آن نظر باشند، اعتقادی ندارم. هر جریانی چه اصلاح طلب و چه اصولگرا اگر از این شیوه ریش سفیدی برای تصمیمات سیاسی استفاده کنند، قطعا شاهد حرکت سیاسی رشد یافته نخواهیم بود.

وی افزود: ۲۰ سال پیش یکی از ایراداتی که جریان اصلاحات به اصولگرایان وارد می‌کرد، این بود که اصولگریان براساس ریش سفیدی افرادی، چون آیت الله مهدوی کنی یا آقای ناطق نوری جناح خود را اداره می‌کنند و ما اصلاح‌طلبان براساس خرد جمعی و تصمیم افراد صاحب نظر، کار خود را پیش می‌بریم، اما زمان که گذشت درست بر عکس شد و الان جریان اصلاح طلب خودش به این شیوه مبتلا شده است و جریان اصولگرا از این مرحله عبور کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار