اختصاص بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تامین آب در کردستان

استاندار کردستان گفت:در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین آب آشامیدنی چهار شهر استان کردستان اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بهمن مرادنیا استاندار کردستان صبح امروز در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در زمینه تامین آب شرب دیروز عملیات اجرایی انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز شد تا در ظرف یکسال اجرایی شود.

او افزود: چهار شهر دیگر استان شامل قروه، دهگلان، بیجار و حسن‌آباد یاسوکند هم مشکل آب آشامیدنی دارند که عملیات اجرایی انتقال آب از سد آزاد به قوچم برای قروه و دهگلان با پیش‌بینی اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا و تا اردیبهشت سال آینده آماده افتتاح است.

استاندار کردستان بیان کرد: برای بیجار و حسن آباد یاسوکند هم ۱۱ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است تا از سد سیازاخ آب مورد نیاز ساکنان این شهر‌ها تامین شود.

مردانیا افزود: امروز تفاهم‌نامه انتقال آب به این شهرستان‌ها با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (س) منعقد می‌شود و علاوه بر اعتبارات یاد شده در این سفر ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر به این طرح‌ها اختصاص یافت که نوید بخش تامین آب آشامیدنی سالم است.

استاندار کردستان به اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال دیگر از اعتبارات سال ۱۳۹۹ به کردستان در این سفر اشاره و آن را زمینه ساز توسعه زیرساخت‌های استان اعلام کرد.

مرادنیا یکی از طرح‌های ماندگار دولت تدبیر و امید در کردستان را راه‌آهن تهران- همدان - سنندج اعلام و تاکید کرد: همت دولت برای تخصیص هشت هزار میلیارد ریال برای اتمام این طرح، در شرایط تحریم و کمبود منابع مالی، غیرقابل باور بود و امیدواریم تا پایان خدمت دولت به بهره‌برداری برسد.

تزریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به پروژه راه آهن همدان - سنندج

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به پروژه راه آهن همدان - سنندج تخصیص یافته است، گفت: امروز می‌توانیم ادعا کنیم با توجه به سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در این استان انجام شده این استان روی ریل توسعه قرار گرفته است.

بهرام نصراللهی زاده با بیان اینکه بزرگترین پروژه‌های زیربنایی و زیرساختی استان در سخت‌ترین سال‌های مالی کشور به اجرا درآمده است، افزود: کردستان سومین استان کشور از نظر رشد بودجه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ است به طوریکه در مجموع ۷۶ درصد بودجه استانی افزایش پیدا کرده است.

او گفت: پروژه احداث جاده جدید سنندج - مریوان با یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده آماده افتتاح است و علاوه بر آن تصفیه خانه‌های بیجار، حسن آباد یاسوکند و کامیاران و سد رمشت طی یک سال اخیر به بهره برداری رسید و سد امیرآباد هم تا پایان دولت دوازدهم آبگیری می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال گذشته می‌توان به افتتاح بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی سقز، سالن ورزشی سرپوشیده ۶ هزار نفری سنندج و اجرای ۱۳۰ پروژه ورزشی در سطح استان اشاره کرد.

نصراللهی زاده اضافه کرد: سال گذشته موافقت نامه احداث ۲ هزار واحد مسکونی محرومین در استان مبادله شد که تاکنون یک هزار و ۷۰۰ واحد آن به بهره برداری رسیده است و ۳۰۰ واحد باقی مانده تا پایان سال به صاحبان آن‌ها تحویل داده می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان  با اشاره به اینکه در ابتدای دولت یازدهم شاخص راه روستایی آسفالته در استان ۳۳ درصد بود، افزود: طی این مدت یک هزار کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شد و با این اقدام ۱۷ درصد شاخص راه روستایی در استان افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.