مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین:

تعداد خانه های هلال افزایش می یابد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از گسترش و تشکیل خانه‌های هلال تا پایان سال درجهت خدمت رسانی مطلوبتر در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  حسن آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در خصوص گسترش و راه اندازی خانه‌های هلال گفت: در حال حاضر ۵۰ خانه هلال در این استان وجود دارد که تاپایان سال تعداد انها به ۹۰ خانه‌ در محله ها، روستا‌ها و شهر‌های کوچک در استان خواهد رسید.

او با بیان اینکه خانه‌های هلال نه تنها وظایف جمعیت را انجام می‌دهند بلکه می‌توانند به یک پایگاه فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی تبدیل شوند، افزود: گسترش خانه‌های هلال یعنی افزایش آمادگی و حرکت به سمت جامعه‌ای آماده است که نه تنها در حوزه خود امدادی مشکل ندارند بلکه می‌توانند کمک کننده به سازمان‌های رسمی نیز باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر عنوان کرد: راه‌‏اندازی خانه‌های هلال سبب شده فعالیت‌های داوطلبانه به داخل خانه، شهر‌ها و روستا‌های ‏زیادی راه پیدا کند و این خانه‌ها تشکیل شده تا مشارکت‌های مردمی افزایش پیدا کند و در کنار آن ‏آموزش تاب‌آوری در برابر حوادث تمرین شود. ‎

آصفی افزود: ‎برنامه‌ریزی منظم، ارایه ‏خدمات به‌موقع، موثر و باکیفیت، افزایش بازدهی داوطلبان برای برخورداری از برنامه‌های کیفی و ‏تخصصی، ایجاد عوامل انگیزشی در بین آن‌ها و ایجاد فضای ‏فعالیتی مناسب برای انجام امور تخصصی از اهداف فعال‌سازی خانه‌های هلال ‏است.

او برگزاری دوره آموزش‌های همگانی و امداد و کمک‌های اولیه در خانه‌های هلال را یکی از خدمات هلال احمر استان در خانه‌های هلال بیان کرد و افزود: شرکت در برنامه‌های رفیق خوشبخت ما، پویش چلچراغ و دیگر برنامه‌های اعضای جوانان، ارائه بهتر و مطلوبتر کمک‌های خیرین به نیازمندان در روستا‌ها و همچنین شرکت اعضای خانه هلال در مانور‌های عملیاتی امداد و نجات از دیگر خدمات این جمعیت در خانه‌های هلال است.

آصفی اشاره کرد: جمعیت هلال احمر استان با توجه به رسالت کلیدی خود در حوزه آموزش آمادگی در برابر مخاطرات به عموم مردم و همچنین علیرغم مشکلات موجود به دلیل کرونا، پروژه آموزش همگانی در خانه‌های هلال روستایی و شهری را آغاز کرده و در این زمینه دوره‌های متعددی در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان برگزار کرده است.

او به برگزاری ۶۲ دوره آموزش همگانی در این خانه‌ها اشاره کرد و افزود: این دوره‌ها در چهار سطح کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شده و همچنین ۶۲۴ تن از اهالی روستا‌ها و شهر‌های مربوطه، از آموزش‌های جمعیت در حوزه شناخت مخاطرات طبیعی، چگونگی پیشگیری از آن‌ها و آمادگی در برابر آن‌ها برخوردار شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه روند آموزش‌های همگانی جمعیت در خانه‌های هلال پیوسته و همیشگی است و هم اکنون نیز در این خانه‌ها در دست اجراست، عنوان کرد: خانه‌های هلال در واقع در راستای تحقق شعار داوطلب محوری و بهره‌مندی از ‏مشارکت افتخاری و داوطلبانه همه افراد متقاضی فعالیت در جمعیت هلال‌احمر به منظور ارتقای فرهنگ ‏داوطلبی، توجه به صلح و دوستی، کرامت انسان‌ها در جامعه و تقویت روحیه مدافعه‌گری در زمان آرامش ‏و در مواقع بحران تشکیل می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار