ورود گردشگران به ساحل بنود و پارک ملی نایبند از نیمه اسفند ممنوع است

با توجه به آغاز فصل تخمگذاری لاکپشت‌های دریایی در سواحل پارک ملی نایبند ورود گردشگران به این سواحل از ۱۵ اسفند امسال تا آخر خرداد سال آینده ممنوع است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برای حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض لاکپشت‌های دریایی، حفظ آرامش آن‌ها در زیستگاه و پیشگیری از آسیب به روند تولید مثل این گونه، ورود گردشگران به ساحل بُنود در شهرستان عسلویه به عنوان اصلی‌ترین ساحل محل تخمگذاری و زادآوری لاکپشت‌ها از نیمه اسفند تا پایان خرداد سال بعد ممنوع خواهد بود.

فرهاد قلی نژاد از هموطنان خواست به ساحل این منطقه نروند و کارشناسان محیط زیست را در حفاظت از این گونه‌های ارزشمند یاری کنند.


بیشتر بخوانید


هر ساله تعداد فراوانی از لاکپشت‌های دریایی برای تخمگذاری به سواحل استان بوشهر می‌آیند که مهم‌ترین محل‌های زادآوری آن‌ها پارک ملی نایبند و پارک ملی دیر- نخیلو و جزیره خارگ است.

برای محافظت از این گونه‌ها، اقدام‌های حفاظتی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در نظر گرفته می‌شود و همچنین هرساله طرح پایش و آماربرداری از این گونه‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.