کرملین: ارائه طرح تحریم روسیه در کنگره آمریکا پذیرفتنی نیست

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه توسل مداوم آمریکا به سیاست تحریمی علیه کشورش را غیرقابل قبول ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ارائه طرح تحریم این کشور در کنگره آمریکا را غیرقابل پذیرش توصیف کرد.

دیمیتری پسکوف امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران درباره رویکرد تحریمی آمریکا گفت: ایالات متحده بهانه‌ای پیدا یا ابداع می‌کند تا روسیه را تحریم کند. ما مرتباً شاهد واکنش تند قانونگذاران آمریکایی برای تحریم هستیم. معتقدیم که چنین رویکردی در روابط دو جانبه برای توسل به منشور فشار تحریم‌ها غیرقابل قبول است.

این مقام روس با رد ادعا‌های آمریکا و غرب درباره سرکوب اعتراضات گفت: پلیس روسیه علیه ناقضان قانون و مشارکت‌کنندگان در تجمعات غیرقانونی اقدام کرده است.

سناتور مارکو روبیو روز چهارشنبه اعلام کرد گروهی از سناتور‌های آمریکا از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در ارتباط با محکومیت ناوالنی طرحی را برای تحریم روسیه به کنگره آمریکا ارائه کردند.

در بخشی از بیانیه روبیو آمده است: «این لایحه تحریم‌های هدفمندی را علیه مقامات روسی اعمال می‌کند که در نقض گستاخانه قوانین بین‌المللی از جمله مسمومیت و زندانی شدن الکسی ناوالنی، رهبر مخالف و فعال ضد فساد مشارکت داشته اند.»

پیش از این نیز سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری با ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن اعلام کرده بود: مواضع کشور‌های اروپایی در قبال موضوع الکسی ناوالنی از حد خود خارج شده است.

دادگاه مسکو روز سه شنبه بعد از بررسی اتهامات ناوالنی، منتقد غربگرای کرملین را به دلیل نقض شرایط آزادی مشروط و جرایم امنیتی به ۳.۵ سال حبس محکوم کرد.

شهریور سال جاری الکساندر ناوالنی در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق ادعای پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی بود؛ در آن زمان گفته می‌شد این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواستند تا در این باره توضیح دهد.

از آن زمان این مسئله مورد مناقشات بسیاری قرار گرفته و روسیه بار‌ها تاکید کرده که اظهارات خصمانه متعددی علیه روسیه در پرونده ناوالنی مطرح شده است. اخیرا مسئولان روسیه الکسی ناوالنی را پس از ورود به مسکو بازداشت کردند. بازداشت ناوالنی در فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو در مسکو پس از بازگشت از آلمان صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار