به مناسبت دربی نصف جهان:

سپاهان و ذوب آهن ۱۰ سال عقب رفته بودند

مدافع سابق سپاهان و ذوب آهن گفت: در سالیان گذشته فوتبال اصفهان تحت تاثیر سیاست‌های کاذب قرار گرفته و به عقب رفته بود.

فرشید طالبی، مدافع اسبق سال‌های نچندان دور سپاهان و ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، درخصوص دربی فوق‌العاده حساس اصفهان که روز جمعه در فولادشهر برگزار می‌شود اظهار داشت: شهرآورد همیشه یک تقابل خاص است، دربی اصفهان نیز شرایط خاصی دارد که وضعیت دو تیم در جدول این بازی را ویژه‌تر خواهد کرد.


طالبی درباره شرایط دو تیم در این فصل و تقابل حیاتی دو همشهری گفت: سپاهان به‌دلیل شکست برابر شهرخودرو برای ماندن در کورس و ذوب آهن که باوجود پیروزی در برابر نساجی همچنان در معرض خطر قرار دارد به ۳ امتیاز این دیدار بسیار نیاز دارند و این دیدار خیلی می‌تواند خوب و جذاب باشد.


مدافع سابق سپاهان با اشاره به شرایط سپاهان عنوان کرد: سپاهان با حرکات تیمی بی‌نظیر و پیاده‌سازی تفکرات محرم نویدکیا، به‌خوبی فرصت خلق می‌کند و حاصل آن تا به‌اینجا آقای گلی شهباززاده است.


او با اشاره به عملکرد بد خط دفاعی سپاهان افزود:سپاهان در بازی با گل‌گهر، آلارمی را به گوش رساند، چرا که خوردن ۳ گل برای سپاهان خیلی سخت بود و این به‌شدت به یک کالبدشکافی و آنالیز قوی دارد. سپاهانی‌ها در بازی با شهرخودرو کنترل بازی را در دست داشتند، اما بازهم گل دریافت می‌کند که این مشکل باید در کادرفنی سپاهان حل شود.


پیشکسوت فوتبال اصفهان سپاهان و ذوب آهن را شبیه به یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: ذوب آهن و سپاهان شباهت‌های زیادی باهم دارند؛ هر دو تیم می‌توانند در حمله‌ها سریع عمل کند و موقعیت‌های مناسبی نیز ایجاد می‌کنند، اما به‌همان نحوی که در حمله خوب عمل می‌کنند در عمق دفاع پراکندگی و ضعف زیادی دارند و این به هرتیمی اجازه خطرسازی روی دروازه‌شان را می‌دهد.


او به جذابیت بیش از پیش بازی اشاره کرد و گفت: ذوب آهن توانست با پیروزی برابر نساجی طلسم نبردن‌هایش را بشکند، در طرف مقابل سپاهان در خانه متحمل شکست شد و این نتایج هیجان و جذابیت بازی را به حد زیادی بالا می‌برد.


طالبی ادامه داد: ذوب آهن در حمله بسیار خوب تاکتیکی بازی می‌کند، همچنین عملکرد فنی خیلی خوبی داشته و اگر بدشانسی‌ها را کنار بگذاریم تیمی نبوده که انتهای جدول قرار بگیرد.


بازیکن سابق تیم ملی که در هر دو تیم نصف جهان بازی کرده در پاسخ به این سوال که حضور در دربی اصفهان چه حسی دارد گفت: فقط یک‌بار باخت در دربی را تجربه کردم، تنها عاملی که می‌تواند روز بازی تفاوت با دیگر دیدار‌ها را نمایان کند یکپارچگی و جنگیدن برای برد است.


او همچنین دربی را یک جدال همیشه خاص دانست و اذعان کرد: یک تیم ممکن است در جدول در شرایط خوب و یک تیم در شرایط بد قرار داشته باشد؛ اما در دربی همه‌چیز تغییر می‌کند.


طالبی ادامه داد: تاکتیک و قابلیت‌های تیمی جای خودشان را دارند، اما اگر روز بازی خوش‌شانسی هم همراه تیم و بازیکنان باشد نتیجه خوبی رقم می‌خورد، دربی‌ها به‌هیچ عنوان قابل پیشبینی نیستند.


مدافع سابق سپاهان و ذوب آهن درباره نقش بازیکن و مربیان اظهار نظر کرد و گفت: مربی تا یک مقطعی می‌تواند تیم را اداره کند؛ اما زمانی‌که بازی آغاز می‌شود همه‌چیز دست بازیکنان است و مربی کاری از دستش برنمی‌آید، این بازیکنان هستند که باید تفکرات مربی را در زمین پیاده کنند.


فرشید طالبی در واکنش به حضور مربیان کم‌تجربه روی نیمکت سپاهان و ذوب آهن خاطرنشان کرد: به این لیگ باید خوش‌بین باشیم چرا که میانگین سنی مربیان در این فصل از ۵۰ به ۴۳ رسیده است؛ تقابل فنی و افکاری رضایی و نویدکیا که با کار کردن در لیگ‌های اروپایی نکات مهمی در ذهن آن‌ها نقش بسته است اتفاق خوبی مخصوصا برای فوتبال اصفهان است.


او در ادامه بیان کرد: محرم نویدکیا شناسنامه فوتبال اصفهان است و رحمان رضایی نیز سابقه بازی در ذوب آهن را دارد و این مسئله جذابیت بازی رو دوچندان خواهد کرد.


طالبی پسرفت را عامل ناکامی تیم‌های اصفهانی دانست و اذعان داشت: سپاهان و ذوب آهن ۱۰ سال به عقب رفته بودند؛ ساکت یکی از موفق‌ترین مدیرعاملان باشگاه ایران بوده و با تفکر او سپاهان می‌تواند به روز‌های خوب برگردد، همچنین ساکت می‌تواند به‌عنوان یک تکیه‌گاه برای نویدکیا باشد.


او همچنین درخصوص رسیدن سپاهان به مقام قهرمانی گفت: هرکسی در هر جایگاهی از سپاهان انتظار قهرمانی داشته باشد به محرم و سپاهان لطمه می‌زند. هیچکس حرف قهرمانی سپاهان را نمی‌زند و این فوق‌العاده حرفه‌ای و به سود تیم است.


فرشید طابی با اشاره به تاثیر سیاست‌های کاذب روی فوتبال اصفهان خاطرنشان کرد: فوتبال اصفهان تحت تاثیر سیاست‌های کاذب قرار گرفته بود و تخریب شده بودند، ذوب آهن نیز در سالیان گذشته موفق نشد تا لحظه آخر برای قهرمانی بجنگد و در آسیا نیز نتوانست نتایج خوب گذشته را تکرار کند.


او درباره تغییر مدیرعامل ذوب آهن گفت: یادمان باشد خیلی مواقع فقط تغییر مدیرعامل باعث اتفاقات خوب نمی‌شود؛ اما اگر مجتبی فریدونی وارد باشگاه شده با تفکرات خوبی مدیرعامل شده است و امیدوارم با تصمیمات فوتبالی و منطقی ذوب آهن به روز‌های خوب برگردد.


مدافع سابق تیم ملی در پایان با آرزوی موفقیت و بازگشت تیم‌های اصفهانی به روز‌های اوج گفت: این دو تیم سابقه درخشانی در فوتبال دارند، امیدوارم ذوب آهن با مدیرعامل جدید و سپاهان با محمدرضا ساکت روی ریل پیشرفت قرار بگیرند؛ حیف این دو تیم است که از شرایط آرمانی‌شان در فوتبال ایران دور باشند. همچنین می‌تواند حضورشان در بین تیم‌های مدعی لیگ را جذاب‌تر کند چرا که ساختار خوبی دارند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.