احضار ترامپ از سوی تیم دادستانی پرونده‌اش

مدیر تیم دادستانی ترامپ با انتشار یادداشتی از او خواست شهادت خود را هفته آینده ارائه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جیمی راسکین» مدیر جدید تیم دادستانی آمریکا امروز (پنج‌شنبه) با انتشار یادداشتی از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور، خواست تا هفته آینده شهادت خود را به دادگاه ارائه کند.

او در این یادداشت از ترامپ خواسته تا هفته آینده، بدون در نظر گرفتن آنکه جلسه محاکمه‌اش برگزار شده یا نه، شهادت خود را ارائه دهد.

این مقام آمریکایی دلیل ارسال این نامه به ترامپ را نقش رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در اعتراضات اخیر در کنگره آمریکا در واشنگتن دی‌سی و تشویق معترضان برای هجوم به این نهاد آمریکایی با هدف تغییر نتایج انتخاباتی عنوان کرده است.

روز گذشته «بروس کاستور» و «دیوید شوئن» وکلای جدید تیم حقوقی ترامپ، با انتشار نامه‌ای به مجلس سنای این کشور اعلام کردند محاکمه رئیس‌جمهور سابق آمریکا با توجه به اتمام دوره ریاست‌جمهوری او مغایر قانون اساسی این کشور است.

در نامه چهارده صفحه‌ای وکلای جدید ترامپ آمده است تلاش برای منع شرکت کردن دوباره ترامپ در انتخابات بعدی ریاست‌جمهور از طریق متمم چهاردهم قانون اساسی، مشروط به برکنار شدن او و با توجه به اتمام دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، تلاشی نامربوط است.

وکلای ترامپ همچنین مدعی شدند اظهارات او در سخنرانی روز ششم ژانویه که هوادارانش را تحریک به حمله به کنگره کرد، تحت متمم اول قانون اساسی و آزادی بیان صورت گرفته است.

به تازگی «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات سنا اعلام کرد طرح محاکمه دونالد ترامپ بدون نیاز به شاهدان زیاد پیش خواهد رفت.

طرح محاکمه ترامپ به‌دلیل تحریک او برای حمله طرفدارانش به کنگره صورت می‌گیرد. هزاران نفر از طرفداران ترامپ چند هفته پیش از برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، و به‌منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار