سازمان ملل: سرکرده القاعده در یمن تحت بازداشت است

سازمان ملل در گزارش خود از بازداشت سرکرده القاعده در یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان ان، سازمان ملل متحد روز پنجشنبه فاش کرد سرکرده القاعده در یمن از چندین ماه پیش در بازداشت بوده است؛ اقدامی که طبق اعلام این شبکه می‌تواند معدن طلایی از اطلاعات برای آژانس‌های ضد تروریسم در کارزار خود علیه شبکه جهانی القاعده باشد.

طبق اعلام سازمان ملل «خالد باطرفی» سرکرده القاعده در شبه جزیره عربستان بازداشت شده و «سعد عاطف العولقی» نفر دوم القاعده در یمن نیز در طول عملیاتی در شهر الغیضه در استان المهره کشته شده است.

بازداشت باطرفی، سرکرده القاعده در یمن در گزارشی مفصل به شورای امنیت سازمان ملل و از سوی ناظران سازمان ملل که تهدیدات گروه‌های تروریستی را پیگیری می‌کنند، فاش شده است. در این گزارش همچنین در خصوص افزایش حملات احتمالی گروه تروریستی داعش همزمان با کاهش محدودیت‌های ناشی از کرونا هشدار داده شده است.

این نخستین باری است که بازداشت باطرفی، سرکرده القاعده در یمن به شکل رسمی اعلام می‌شود. سازمان ملل اطلاعات بیشتری در خصوص این عملیات و یا اینکه وی در حال حاضر در کجا به سر می‌برد، نداده است.

در اوایل ماه اکتبر سال گذشته میلادی، «گروه اطلاعاتی سایت» (SITE Intelligence Group) از گزارش‌های تأیید نشده‌ای در خصوص بازداشت باطرفی از سوی نیرو‌های امنیتی یمن در استان مهره و سپس تحویل وی به عربستان سعودی خبر داده بود.

خالد باطرفی در اوایل سال ۲۰۲۰ و پس از آن که سرکرده پیشین به هلاکت رسید، به سرکردگی القاعده در شبه جزیره عربستان رسید.

باطرفی که دهه چهارم زندگی خود را می‌گذراند، از خانواده‌ای یمنی بوده که متولد عربستان سعودی است. او در القاعده در افغانستان پیش از حوادث ۱۱ سپتامبر آموزش دید و پس از آن به شاخه القاعده در یمن پیوست. طبق اعلام سازمان ملل، باطرفی پس از این یکی از ایدئولوژی پرداز‌های اصلی القاعده شد و پیش از آنکه به سرکردگی این گروه در یمن برسد، در نظارت بر عملیات‌های خارجی این گروه تروریستی فعالیت داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار