امام جمعه کرج مطرح کرد؛

تفکر انقلابی، ملاک انتخاب مسئولان/ رفاه و ارزش ها، جداشدنی نیست

آیت الله حسینی همدانی گفت: نباید کسانی که با مبانی انقلاب و فکر امام خمینی(ره) فاصله‌ دارند، مسئولیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه های این هفته خود با بیان این که  نباید اجازه داد کسانی که با مبانی انقلاب و فکر امام خمینی(ره) فاصله‌دارند مسئولیت داشته باشند، گفت: اندیشه امام را باید به‌عنوان یک معیار دانست و هر کارگزار و مسئولی که با آن تراز نیست را کنار گذاشت.

او افزود: مدیرانی که ثروت‌اندوزی، قدرت‌طلبی و غرب دوستی دارند باعث استحاله نظام هستند و چاره کار را آقا فرمودند که با انتخاب دولتِ جوانِ حزب‌اللهی و تغییر کارگزاران مسیر تصحیح خواهد شد که اگر خدا بخواهد شاخص‌های چنین دولتی را در فرصت‌های پیش رو بیان خواهم کرد.

امام جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با مداحان و شاعران و تأکید ایشان بر ازدواج و تکثیر نسل، گفت: خانواده‌ها از سخت‌گیری‌های بی‌مورد و سنگ‌اندازی در مسیر ازدواج بپرهیزند که نزد خدا عذری نخواهند داشت.

او افزود: امام(ره) نکته‌ای را تقریباً به این مضمون یاد ما دادند که اگر دیدید چیزی دشمن را خوشحال و عصبانی می‌کند باید ضدش عمل کرد که امروز دشمن از پیر شدن ما خوشحال است و وقتی از تکثیر نسل حرف می‌زنیم دشمنان داخلی و خارجی اقدام به سخنرانی هایی باب میل غرب می کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: مطلب مهم دیگرِ بیان رهبری، حفظ ادب اسلامی و جمع شدن بدزبانی در جامعه بود که باید نصب العین همه قرار بگیرد و به‌جای بدزبانی و بداخلاقی همه به فکر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشیم.

او افزود: وقتی ما می‌توانیم با خنثی‌سازی تحریم‌ها در بخش دفاعی و موشکی چنان شکوهی برای خود درست کنیم آیا نمی‌توانیم در بخش تحریم اقتصادی چنین حرکتی را داشته باشیم؟  هفت سال وقت برای رفع تحریم، کافی است به فکر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشید.

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان این که عده‌ای سیره و اندیشه سیاسی امام را تحریف می‌کنند، گفت: عده‌ای می‌گویند بعضی دیدگاه‌های امام جنگ با دنیاست و ما باید با دنیا تعامل داشته باشیم وعده‌ای دیگر خود را استاد گفت و گو با دنیا می‌دانند و دیگران را نابلد و می‌گویند امام عامل تنش با دنیای غرب است و ما تا قبل از آن مشکلی با غرب نداشتیم.

او در ادامه با اشاره به بیانی از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در رابطه با غرب، افزود: امام در زمان حیات خودشان به این مطلب جواب داده‌اند که: «آنان که بر این باورند که ما خامی کرده‌ایم و جمهوری اسلامی سبب دشمنی‌ها شده و موجب شده است ایران از چشم شرق و غرب بیفتد خوب است به این سؤال پاسخ دهند که کشورهای جهان سوم خصوصاً ملت ایران چه زمانی نزد غربی‌ها و شرقی‌ها محترم بوده است که ما امروز آن را بی‌اعتبار کرده‌ایم».

امام جمعه کرج در بخش دیگری بابیان این که در اندیشه سیاسی امام، رفاه با ارزش‌گرایی همراه است، گفت: امام دین را یک امر زینتی در زندگی افراد نمی‌دیدند و دموکراسی را هم در محدوده دین تعریف می‌کردند و اگر از حکومت سخن می‌گفتند فقط رفاه و امنیت را نمی‌دیدند، بلکه حکومت را در همه جنبه‌ها و ابعادِ فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی جامعه مسئول می‌دانستند.

او افزود: امروز عده‌ای رفاه را از ارزش‌گرایی جدا می‌بینند و می‌گویند باید رفاه را به دست آورد حتی با تعامل باکسانی که در گفتمان امام جهان، خوار هستند و این می‌شود تحریف و انحراف و جالب است که این افراد خود را خیلی نزدیک به امام و خط امام می‌دانند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.