تداوم برجام تنها منوط به رفع فوری تحریم‌هاست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت:برجام تنها با رفع فوری تحریم‌ها قابل تداوم بوده و بدون آن هیچ خاصیتی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی  با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد،مگر اینکه به رفع تحریم‌ها بیانجامد و بدون آن نه برجام و نه بازگشت آمریکا به برجام تاثیر ندارد»گفت:آمریکا می‌تواند با این شرایط به برجام برگردد و مذاکرات فقط باید در موضوعات هسته‌ای و در قالب ۵+۱ باشد.

او با بیان اینکه مذاکرات دو جانبه بین ایران و آمریکا منتفی است افزود:ما نتیجه شیرین خنثی‌سازی تحریم در صنایع دفاعی را چشیده‌ایم و اکنون نوبت خنثی‌سازی تحریم‌ها در عرصه اقتصادی است و مسوولان باید در اجرای رهنمود‌های رهبری از این مسیر و خطوط ترسیمی ایشان خارج نشوند.

اوبا اشاره به توهم حداکثری بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا گفت:بایدن در حال حاضر با ساختار چند بعدی از تحریم‌ها علیه ایران مواجه است ،چراکه ترامپ از برجام خارج شد و هزینه تشدید تحریم و خروج از برجام را برای خود و حزبش خرید و کار بایدن را راحت کرده است و حالا بایدن نه می‌تواند، تحریم جدیدی علیه ایران وضع کند و نه علاقه‌ای برای رفع تحریم‌ها دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بهترین راه برای بایدن بازی با تحریم‌ها و تعلل در اعمال سیاست‌های خود در این زمینه است تا به خیال خود ایران را در حالت انتظار قرار دهد و بعد از مدتی چند تحریم کم اثر را رفع کند و با چند امتیاز دهی برجامی به برجام برگردد و در نهایت برجام ۲ و سه را مطرح و به نوعی شرط گذاری برای رفع تحریم‌ها را مطرح کند.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه آمریکا بدنبال دادن امتیارات ناچیز برای واداشتن ایران به انفعال و اجماع‌سازی در اروپا و شورای امنیت و آژانس است یادآوری کرد:در شرایط کنونی و در مواجهه با این شرایط باید از تمام مسئولان ارشد و میانی، رسانه‌ها و نخبگان کشور یک صدای واحد شنیده شود و هیچ کسی حق ندارد علامت از ضعف و نشان از وادادگی در رفتار خود بروز دهد که موجب جسارت دشمن شود و در این میان مسوولان نقش اول را دارند.

او با ابراز تاسف از عدم تصویب کلیات طرح شفافیت آراگفت:این طرح با ۱۵۳ رای موفق، ۶۳ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از دستور جلسه خارج مجلس شورای اسلامی شد و فقط سه رای می‌خواست تصویب شود.

او با قدردانی از ۱۵۳ نماینده که برای طرح شفاف سازی آرای نمایندگان رای موافق دادند یادآوری کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرده است که این طرح با رد ایرادات احتمالی دوباره به مجلس باز می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت:امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت خودرویی برگزار می‌شود و باید در کنار گرامیداشت این روز برکات این انقلاب از جمله استقلال نظامی، فرهنگی نیز در جامعه مطرح شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار