فراخوان نیکوکاران سمنان به اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به کاهش ذخایر خونی در این استان، نیکوکاران را به اهدای خون و کمک به هم نوع فرا خواند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذر روند اهدای خون در استان سمنان ۱.۷ درصد افزایش یافته گفت: با آغاز زمستان، طبق آنچه قابل پیش‌بینی بود، مراجعه شهروندان برای اهدای خون کاهش یافته، ولی به دلیل افزایش جراحی‌ها نیاز به خون افزایش یافته است.

او افزود: در زمستان امسال شیوع ویروس کرونا کاهش مراجعه به مرکز انتقال خون را تشدید کرد و اگر این روند کاهشی ادامه یابد، با کمبود ذخیره خون مواجه می‌شویم.

بغدادی همچنین با بیان اینکه احتمال خیز چهارم کرونا، نیاز به ذخیره پلاسما را افزایش می‌دهد افزود: تاکنون ۷۹۸ نفر به منظور اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان سمنان مراجعه کردند که ۷۶۸ نفر موفق به اهدای پلاسما به روش پلاسمافرزیس شدند.

بغدادی افزود: ۴۰۰ واحد پلاسما نیز به روش بازیافتی دریافت شد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان ابراز داشت: با توجه به اینکه احتمال خیز چهارم کرونا در راه است، نیاز به ذخیره پلاسما وجود دارد، لازم است بهبودیافتگان از کرونا که یک ماه از بهبودی آنان می‌گذرد جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

استان سمنان در شاخص تعداد اهداکننده مستمر خون نسبت به جمعیت استان برتر کشور است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.