فراخوان جشنواره ملی آیات در سمنان

سومین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات با هدف ترویج مفاهیم دینی و قرآنی در رسانه‌ها در سمنان فراخوان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: استفاده از ظرفیت خبر و رسانه برای جریان‏‌سازی و گفتمان‏‌سازی قرآنی در جامعه و مقابله با ترفند‌های دشمنان اسلام و قرآن با ارائه خبر‌های صحیح با مضامین قرآن و عترت از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

او افزود: خبرنگاران و فعالان رسانه، تولیدکنندگان محتوا در فضای چندرسانه‏‌ای، ادمین‏‌ها و فعالان فضای مجازی و شبکه‌‏های اجتماعی، فعالان، موسسات و نهاد‌های تخصصی قرآنی، عموم علاقه‏‌مندان به فرهنگ، هنر و رسانه قرآنی می‌توانند در این جشنواره ملی شرکت کنند.

فلاح بیان کرد: سبک زندگی اسلامی و قرآنی، وحدت اسلامی، انفاق و کمک‌‏های مومنانه، جهاد و مقاومت اسلامی، پوشش و عفاف، فرهنگ ولایت و مهدویت بابهره‏‌گیری از آموزه‏‌های قرآنی، مبارزه با ظلم و استکبارستیزی، آسیب‏‌های اجتماعی، آموزه‌های اخلاقی، قصص قرآن، ایثار و شهادت، سیمای پیامبراسلام (ص)، نیکی به پدر و مادر و صله‌رحم، نماز و نیایش، آثار و برکات نیکی در زندگی مردم، کسب روزی حلال و معاملات اسلامی و توجه به محیط زیست، از موضوعات مطرح در جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات است.

بخش اصلی در رشته‏‌های سرمقاله و یادداشت، گزارش (خبری یا توصیفی)، مصاحبه، خبر، تیتر و عکس برگزار می‌شود و در هر رشته، از سه نفر برتر تقدیر می‌شود.

بخش ویژه شامل تولیدات در حوزه چندرسانه‏‌ای، انیمیشن، موشن‏ گرافی، پادکست، اینفوگرافی، طرح و تصویر، پوستر یا اعلان و کلیپ از قالب‌های بخش ویژه است که در هر رشته از یک اثر برتر و در مجموع از ۶ نفر تقدیر می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی درگاه اینترنتی www.ayat.farhang.gov.ir و یا quranfestival.ir.www به صورت فایل الکترونیک (عکس، فیلم و صوت) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

آثار ارسالی باید از تاریخ یکم فروردین ۱۳۹۹ به بعد در مطبوعات کشوری یا استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، صفحات و ضمیمه‏‌های استانی نشریات سراسری منتشر شده باشد.

هر متقاضی می‌تواند تنها در سه رشته و در هر رشته سه اثر را ارائه دهد و در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف می‌کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.