منتخبین جشنواره خدمت مازندران ۲۲ بهمن معرفی می‌شوند

منتخبین دومین جشنواره خدمت مازندران ۲۲ بهمن امسال معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سهیل صالحی مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران به پایان داوری آثار رسیده به دومین جشنواره خدمت رضوی در مازندران اشاره و تعداد آثار ارسالی خادمیاران رضوی استان تاپایان ۳۰ دی ماه امسال به دومین جشنواره خدمت را ۲۰۸ مورد اعلام کرد و گفت: منتخبین این جشنواره ۲۲ بهمن ماه امسال معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

او به فعالیت ۱۵ هزار و ۴۵۵ خادمیار افتخاری حضرت رضا (ع) در مازندران اشاره کرد و افزود: ۱۰ هزار و ۴۷۷ نفر از این تعداد خادمیار را برادران و ۴ هزار و ۹۷۸ نفر دیگر نیز خواهران علاقه‌مند به خدمت به نیت امام رضا (ع) هستند.

صالحی با بیان اینکه برای ۱۰ هزار و ۸۷ نفر از این تعداد کشیک حرم در سامانه خادمیاری آستان قدس فعال است، گفت: شیفت حرم، تشویق خادمیاران به پاس زحمات و فعالیت آنان در شهرستان و روستای محل سکونت در طول هر ماه است.

او الزامات تحقق شیفت حرم برای هر خادمیار را شرکت در آزمون سامانه‌ای و ثبت فعالیت هر خادمیار در سامانه برشمرد و افزود: فعالیت هر خادمیار باید از سوی مسئولین کانون‌های مربوطه تائید و خادمیاران فعال و غیر فعال باید از یکدیگر تفکیک شوند و خادمیاری که ثبت فعالیت و گزارش کار ندارد و غیر فعال است تعیین وضعیت می‌شود.

۴۲۷۸ خادمیار در آستانه تعیین وضعیت هستند

سهیل صالحی مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران با بیان اینکه تعداد۴۲۷۸ نفر از خادمیاران ثبت نام شده در سامانه خادمیاری از مازندران تا ۱۵ اسفند ماه امسال باید تعیین و تکلیف شوند، گفت: بسیاری از خادمیاران در سامانه خادمیاری عرصه و مصداق رو انتخاب نمی‌کنند یا اگر انتخاب کردن به سال ۹۷ مرتبط می‌شود و تا امروز دیگر انتخاب مصداق نکردند این روند اگر به همین صورت ادامه یابد سامانه برای این دست خادمیاران، غیرفعال خواهد شد.

او به جشنواره خدمت ویژه خادمیاران رضوی با هدف ارائه فعالیت‌های الگو در حوزه محرومیت زدایی اشاره کرد و افزود: الگوسازی از فعالیت‌های برتر و نمونه‌ی خادمیاران افتخاری حضرت رضا (ع) از اهمیت والایی برخوردار است، زیرا موجب تبیین و ترغیب دیگران به کار خیر می‌شود.

محدودیت رزرو شیفت حرم رفع شد

سهیل صالحی مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران به شیوع کرونا و محدودیت‌های حضور خادمیاران رضوی استان‌ها در بحث شیفت حرم اشاره کرد و گفت: خادمیاران رضوی به جهت وضعیت قرمز کرونا در سال فقط چهار روز می‌توانند در سامانه خادمیاری، شیفت حرم رزرو کنند، اما در اطلاعیه جدید آستان قدس هر خادمیار می‌تواند به تعداد سهمیه سالانه خود وبا توجه به ظرفیت حرم مطهر، کشیک حرم در بخش‌های ویلچر، کتب انوار و انتظامات حریم رضوی ویژه خواهران رزرو کنند.

آزمون حرم شناسی آنلاین برگزار می‌شود

سعیل صالحی مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران به دستورالعمل جدید آستان قدس برای برگزاری آزمون حرم شناسی ویژه خادمیاران رضوی اشاره کرد و گفت: کلاس و آزمون حرم شناسی در گذشته به این گونه بود که فرد خادمیار می‌بایست به صورت حضوری در مشهد الرضا (ع) این کلاس و آزمون را پشست سر می‌گذاشت، اما اکنون از ولادت حضرت زهرا (س) کلاس حرم شناسی و آزمون به صورت مجازی در سامانه خادمیاری قابل رویت است.

او افزود آن دسته از خادمیاران که موفق به آزمون نشدن می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز در این آزمون شرکت کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار