لیگ برتر فوتبال؛

ترین‌های هفته چهاردهم لیگ برتر/ پرسپولیس بهترین تیم، نویدکیا برترین مربی

با پایان مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، ترین‌های هر بخش معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد تا تنها یک هفته دیگر تا پایان بازی‌های نیم‌فصل اول باقی بماند. البته بعضی از تیم‌ها مثل پرسپولیس بازی معوقه دارند که باید انجام دهند.

پرسپولیس روز پنجشنبه در بازی بزرگ هفته موفق شد تراکتور را در تبریز شکست دهد. شاگردان یحیی گل محمدی با این پیروزی به رده چهارم صعود کردند.

استقلال هم روز گذشته به سختی از سد نساجی گذشت تا با ۲۶ امتیاز همچنان در صدر جدول باقی بماند. سپاهان هم در دربی اصفهان مقابل ذوب‌ آهن به برتری رسید.

نتایج مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر:

تراکتور صفر - پرسپولیس یک

شهرخودرو صفر - مس رفسنجان یک

گل گهر سیرجان صفر - نفت مسحدسلیمان صفر

آلومینیوم یک - سایپا یک

پیکان ۲ - ماشین سازی ۲

ذوب آهن یک - سپاهان ۳

صنعت نفت یک - فولاد یک

استقلال یک - نساجی صفر

بازی هفته (پیکان - ماشین سازی)

با وجود اینکه این هفته بازی‌های مهمی از جمله دیدار تراکتور - پرسپولیس و دربی اصفهان بین ذوب آهن و سپاهان برگزار شد اما دیدار تیم‌های پیکان و ماشین سازی بسیار جذاب از کار درآمد. در این مسابقه ابتدا پیکان با گل‌های سامان فلاح و فرزاد حاتمی در دقایق ۳ و ۲۱ از حریف پیش افتاد اما تیم ماشین سازی یک کامبک سریع را به ثبت رساند. محمد امین اسدی و پیمان بابایی دقایق ۲۵ و ۲۶ برای ماشین سازی گلزنی کردند تا شاگردان اخباری از یک شکست خارج از خانه فرار کنند.

تیم هفته (پرسپولیس)

شاگردان یحیی گل محمدی این هفته در یک بازی حساس به مصاف تراکتور رفتند و با یک برد خفیف از تبریز برگشتند. در این دیدار جذاب، سریع و خشن که موقعیت‌های زیادی را روی دروازه ۲ تیم شاهد بودیم، پرسپولیس با یک گل از سد شاگردان مسعود شجاعی گذشت. سید جلال حسینی دقیقه ۵۲ روی ارسال احمد نوراللهی دروازه تراکتور را باز کرد. پرسپولیسی‌ها دقیقه ۷۶ هم می‌توانستند دروازه تراکتور را برای دومین بار باز کنند اما دبل سیو دیدنی اخباری مانع از انجام این کار شد.

مربی هفته (محرم نویدکیا)

تیم سپاهان این هفته موفق شد در دربی اصفهان با نتیجه ۳ بر یک مقابل ذوب آهن به برتری برسد. این پیروزی در شرایطی به دست آمد که بازی تا دقیقه ۷۸ مساوی دنبال می‌شد اما تعویض طلایی محرم نویدکیا جریان بازی را تغییر داد. محمدرضا خلعتبری دقیقه ۷۰ وارد زمین شد و دقیقه ۷۸ با یک دریبل زیدانی تماشایی دروازه بان حریف را دریبل زد و توپ را به دانیال اسماعیلی فر پاس داد تا گل دوم سپاهان زده شود. گل سوم سپاهان هم توسط یک بازیکنان جایگزین زده شد تا محرم نویدکیا به طور کامل نیمه مربیان را از رحمان رضایی ببرد. یاسین سلمانی در لحظات پایانی تیر خلاص را به پیکر ذوب آهن شلیک کرد.

بازیکن هفته (سجاد شهباززاده)

سجاد شهباززاده که همچنان در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد، این هفته با وجود اینکه در گلزنی ناموفق بود اما با نمایش قابل قبولی که ارائه داد به سپاهان کمک کرد تا در دربی اصفهان به برتری برسد و جایگاه دوم جدول را در اختیار بگیرد‌. ضمن اینکه گل اول سپاهان که توسط محبی در دقیقه ۲ زده شد روی پاس گل سجاد شهباززاده به ثمر رسید. شهباززاده در این مسابقه بارها برای سایر بازیکنان سپاهان فضاسازی انجام داد و درنهایت زردپوشان اصفهانی با نتیجه ۳ بر یک مقابل ذوب آهن به برتری رسیدند.

دروازه بان هفته (داود نوشی صوفیانی)

در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر، تیم مس رفسنجان در یک بازی خارج از خانه با نتیجه یک بر صفر مقابل شهرخودرو به برتری رسید. فراز امامعلی دقیقه ۶۳ تک گل مس را به ثمر رساند. داود نوشی صوفیانی دروازه بان مس یکی از چهره‌های برجسته این مسابقه بود و به ویژه در نیمه دوم بارها دروازه مس را نجات داد تا شاگردان ربیعی برنده از زمین خارج شوند. اوج درخشش نوشی صوفیانی دقیقه ۷۰ بود که با یک واکنش تماشایی ضربه مهربان را برگشت داد.

اتفاق هفته (از گرامیداشت مرحوم علی انصاریان تا جنجال وریا)

علی انصاریان پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه بازی در تیم‌های پرسپولیس و استقلال را داشت، روز چهارشنبه بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. این هفته در بازی‌های مختلف شاهد ادای احترام تیم‌های مختلف به مرحوم علی انصاریان بودیم. تیم‌های پرسپولیس و مس رفسنجان این هفته به احترام درگذشت علی انصاریان با لباس مشکی به میدان رفتند.

اتفاق حاشیه‌ای این هفته مربوط به بازی استقلال و نساجی بود. وریا غفوری دقیقه ۷۵ پس از کارت زردی که دریافت کرد با نظر محمود فکری تعویض شد. کاپیتان استقلال که از تعویض خود راضی به نظر نمی‌رسید، پس از تعویض بطری کنار زمین را شوت کرد و مستقیم راهی رختکن شد. البته فکری بعد از بازی اعلام کرد غفوری خودش درخواست کرد که تعویض شود و از دلیل ناراحتی او اطلاع دارد. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
کیسه کلاس کاپیتان ها را ببین بعد خودت قضاوت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
حرکت وریا اعتراض به تبعیض و فساد وزارت ورزش بود. #بابامسعود
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۳:۱۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
سپاهان از دقیقه 2 که محبی گل زد جلو بود تا آخر بازی چطور میگید که بازی تا دقیقه 78 مساوی بود
حداقل یه نفر میزاشتید خلاصه بازی رو ببینه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۴۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
خداییش بهترین دروازه‌بان هفته اخباری بود ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
خدا وکیلی معلومه یه پرسپولیسی اینو نوشته. برد پرسپولیس با یه گل چیزی نیست ولی برد استقلال با یه گل بسیار زیبای فرشید اسماعیلی میشه برد به سختی واقعا خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
ضد لنگی*
۰۹:۳۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
جنجال وریا به لنگیا ربطی نداره تموم شد و رف..**
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
چرا فکرکردی برای پرسپولیسیا این چیزامهمه کیسه...
آخرین اخبار