هشدار درخصوص افزایش بیماران مشکوک به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت:مراجعه کنندگان با علائم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی،روند افزایشی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: از هفته گذشته مراجعه کنندگان با علائم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی چهارمحال و بختیاری، به صورت ملایم روند افزایشی داشته است.

او افزود: انتظار می‌رود طی دو هفته آینده تعداد بیماران بستری و بدحال در بیمارستان‌های استان افزایش یابد.


بیشتر بخوانید


شیرانی تصور اینکه کرونا تضعیف یا از بین رفته را نادرست و غلط عنوان و اضافه کرد: بیماری نوپدید کووید ۱۹ به صورت سینوسی افزایش یا کاهش می‌یابد.

او ادامه داد: رفتار اجتماعی مردم مهمترین علت کاهش و افزایش این بیماری است به طوری که هرچه رعایت بهداشت و ترس و اضطراب مردم از ابتلا به بیماری بیشتر باشد شاهد کاهش آمار خواهیم بود و همچنین هرچه سهل انگاری و عادی انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزایش یابد، شیوع بیشتر بیماری را به دنبال دارد.

شیرانی یادآور شد: هرچند استفاده از ماسک، شستن دست و رعایت بهداشت دست و تنفس مهم است، اما چیزی که بیشتر از همه باعث شیوع بیماری می‌شود جمع شدن دورهم به ویژه در فضا‌های سربسته به مدت طولانی و فاصله کم است.

او افزود: مهمترین چیزی که این روز‌ها سلامت جانی مردم را تهدید می‌کند تجمعات و عدم رعایت فاصله فیزیکی در مراودات اجتماعی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار