طرح تبدیل پارسیلون خرم‌آباد به منطقه گردشگری در دستور کار است

نماینده مردم شهرستان خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش برای اتمام تبدیل پارسیلون به منطقه گردشگری و رایزنی با صاحبان رای در مجلس و مجمع جهت نظر مساعد ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، مهرداد ویسکرمی،نماینده مردم شهرستان خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: منطقه ویژه اقتصادی به دو صورت در مجلس دهم مطرح و تصویب شده است نخست اینکه نمایندگان با توافق غیرکارشناسی ۱۰۰ مورد را به عنوان منطقه ویژه اقتصادی معرفی و تصویب کرده و به شورای نگهبان ارسال کرده‌اند.

او گفت: در چنین طرح‌هایی، هر فردی منطقه داشته را اضافه و در این صورت راضی به امضاء می‌شوند که این‌گونه اقدامات غیرکارشناسی بوده و به نتیجه نیز نمی‌رسد.

او ادامه داد: در برخی موارد حتی زمین خالی به عنوان منطقه ویژه اقتصادی معرفی شده و به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان طرح رد شده، اما با اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و مجمع نظر مساعدی برای تصویب طرح نداشته است.

او افزود: دولت هشت منطقه را به عنوان مناطق ویژه اقتصادی معرفی کرده که یکی از موارد بیان شده در لایحه دولت، پارسیلون خرم‌آباد است.

ویسکرمی ادامه داد: طرح تبدیل پارسیلون به منطقه ویژه اقتصادی در مجمع مانده و تنها تا اردیبهشت برای تعیین‌تکلیف فرصت دارد، اقدامات مطرح شده تاکنون توسط مجلس دهم و نمایندگان مربوط به آن دوره انجام شده، اما مشکل اینجاست که طرح در مجمع مانده و قصد تایید را نداشت.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار با محسن رضایی به جهت تعیین‌تکلیف پارسیلون، از مطرح کردن پیشنهاد سوم خبر و ادامه داد: راه سوم اینکه تک‌تک موارد در لایحه دولت که مجلس تصویب و شورای نگهبان آن را برگردانده و با اصرار مجلس به مجمع رفته، جدا شود.

ویسکرمی گفت: خوشبختانه طرح مورد توجه قرار گرفت و هیاتی به ریاست دبیر کمیسیون اقتصادی مجمع به خرم‌آباد فرستادند و پس از مشاهده مجتمع پارسیلون، گزارش دادند که پارسیلون قابلیت تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی را دارد و شرایط و ضوابطی که وجود دارد کاملا منطبق با قانون است.

او اظهار کرد: تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مجمع فرصت تصمیم‌گیری و اظهارنظر دارد و قرار بود در همین ماه جاری مجمع با دید مساعد کمیته، پارسیلون را بررسی و به عنوان منطقه‌ای قابل توجه مطرح کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه گفته شود نمایندگان گذشته تاثیری در سیر تبدیل پارسیلون به منطقه گردشگری را نداشته، سخنی اشتباه است، بلکه عمر مجلس دهم کفاف پیگیری نداده است.

ویسکرمی گفت: تلاش‌ها برای اتمام تبدیل پارسیلون به منطقه گردشگری و رایزنی با صاحبان رای در مجلس و مجمع جهت نظر مساعد ادامه دارد و در صورت تصویب و به شرط مدیریت‌های بعدی می‌تواند این مجتمع موثر واقع شود.

او ادامه داد: انجام چنین اقداماتی را زیر پای طایفه بازی و سیاست بازی له نشود و در صورت منطقه ویژه شدن، چنان‌چه مدیریت صحیح نشود، برای استان تاثیری نخواهد داشت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
چی شد منطقه ویژه اقتصادی تبدیل به منطقه گردشگری شد؟
ممنون از پیگیری های ددکتر ویسکرمی
Iran (Islamic Republic of)
بهاروند
۰۹:۰۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
درود بر نماینده پرتلاش استان