در این مقاله قصد داریم باید ها و نباید هایی را در مورد بازار بانه بیان نماییم.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر با شهر بانه و بازار آن آشنایی داشته باشید، می دانید که تعداد بالایی از افراد جامعه لوازم خانگی مورد نیاز خود را از این شهر تهیه می کنند. کیفیت بالا، قیمت پایین خلاصه ای است که می توان از آن فهمید که علت علاقه جامعه نبست به این بازار به چه دلیلی است. همین شرایط سبب شده که سایت ها و فروش های غیر حضوری نیز در این شهر رونق پیدا کند و امروزه می توانید بدون مسافرت به بانه از بازار آن خرید کنید. حال ما در این مقاله که در ادامه خدمت شما ارائه خواهیم داد، قصد داریم باید ها و نباید هایی را در مورد بازار بانه بیان نماییم.

آیا اجناس تقلبی در این بازار زیاد است؟

خیلی از افراد اعتقاد دارند که خرید از بانه با شانس ارتباط مستقیمی دارد و در صورتی جنس اصل و با کیفیتی می توانید خریداری کنید که شانس با شما یار باشد! این جمله واقعیتی که در بازار بانه در جریان است را بیان نمی کند و شایعه ای بیش نیست. اکثر فروشندگانی که در بازار این شهر فعالیت دارند، با وارد کردن اجناس بدون هزینه گمرک که منجر به کاهش هزینه پرداختی می شود نیازی به فروش اجناس تقلبی ندارند. البته منکر ایم واقعیت نمی شویم که در این بازار نیز اجناس تقلبی یافت می شود که در کنار لوازم با کیفیت به فروش می رسند اما درصد این نوع اجناس در بازار شهر بانه بسیار پایین است.

چگونه جنس اصل بخریم؟

اصلی ترین راهی که برای جلوگیری از خرید جنس کم در بازار بانه وجود دارد، خرید از فروشگاه های معتبری است که در این بازار فعالیت دارند. این نوع فروشگاه ها در این شهر زیاد هستند و با کسب اعتماد مشتریان و حسن رفتاری که زمان آن را ثابت کرده است، توانسته اند شرایطی مهیا نمایند که شما با آسودگی خاطر و اطمینان از خرید جنس با کیفیت، خرید خود را انجام دهید.

خرید لوازم خانگی از بانه ؛ باید ها و نباید ها

با در نظر گرفتن تحریم ایران اجناس ال جی و سامسونگ کوچود در بازار بامه اصل هستند؟

در صورتی که آشنایی مختصری با دنیای سیاست داشته باشید، می دانید که به علت فشار کشور ایالات متحده به کشور هایی مانند کره، واردات کالا های ساخت شرکت های نام برده به این متوقف شده است. پس از متوقف شدن واردات نمایندگی ها و فروشگاه های قابل اطمینان نیز بسته شدند و کالا های تقلبی سراسر بازار ایران را فراگرفت. جالب است بدانید که پس از این اتفاقات تنها بازاری که در ایران هنوز کالا های ساخت شرکت شرکت هایی مانند سامسونگ در آن یافت می شود، بازار شهر بانه است. در این بازار این شهر به راحتی می توانید دسترسی آسانی به کالا های اصلی که توسط شرکت های بزرگ دنیا ساخته شده اند را داشته باشید.

بهتر است کدام لوازم خانگی را از بازار شهر بانه خریداری نماییم؟

هر بازاری که در سطح کشور یافت می شود دارای یک سری اجناس است که خرید آن بسیار به صرفه خواهد بود اما این مسئله را نمی توان به تمام اجناس آن بازار بست داد. بازار شهر بانه نیز از این قانون مستثنی نیست و فقط خرید یک سری از کالا ها است که خرید آن ها می تواند به صرفه باشد. برای مثال می توانیم به کنسول های بازی اشاره کنیم که قسمت آن ها در بازار شهر بانه نسبت به سایر نقاط کشور اختلاف چشم گیری ندارد. کم بودن اختلاف با در نظر گرفتن سفری که باید به این شهر داشته باشید سبب می شود که این نوع خرید برای شما به صرفه نباشد.

در مقابل کالا هایی در بازار این شهر وجود دارد که نسبت به سایر بازار های کشور و مخصوصا شهر تهران اختلاف قیمت زیادی دارد. کالا هایی مانند تلویزیون های LCD  و LED از هر برندی، ماشین لباسشویی و کولر گازی چند مثال از کالاهایی است که قیمت آن ها نسبت به دیگر بازار ها اختلاف میلیونی دارد. در کنار این کالا ها دسته دیگر از کالاها نیز هستند که در صورت سفر به این شهر و خرید آن ها در کنار کالا های نام برده شده می تواند به صرفه باشد. ماشین ظرف شویی و اجاق گاز جز کالایی هستند که سفر برای خرید آن ها به شهر بانه به صرفه نخواهد بود اما اگر برای خرید های دیگر مانند تلویزیون به این شهر رفته اید می توانید با تهیه آن ها، خرید اقتصادی داشته باشید.

خرید لوازم خانگی از بانه ؛ باید ها و نباید ها

آیا خارج کردن کالا از شهر بانه دارای محدودیت است؟

سیاست های که دولت ایران و در پیروی از آن استانداری کردستان برای شهر بانه در نظر گرفته است، سبب می شود که خارج کردن کالا از این شهر دارای محدودیت باشد. این محدودیت برای جلوگیری قاچاق کالا در نظر گرفته شده است و سبب تنظیم بازار نیز خواهد شد. در صورتی که بیش از حد مجاز کالا از این شهر خارج نمایید، در ایست های بازرسی که برای همین امر تعبیه شده است با مشکل رو به رو می شوید. در صورتی که قصد خرید از این بازار را دارید، باید این نکته را مد نظر داشته باشید که خرید و خارج کردن اجناس از این بازار دارای سقف است و با در نظر گرفتن آن به خرید های خود بپردازید.

راه حلی برای مشکل محدودیت وجود دارد؟

همان طور که گفته شد، خارج نمودن جنس از شهر بانه دارای محدودیت است و این محدودیت با خرید حضوری و سفر به این شهر، قابل دور زدن نیست. راه حلی که برای این محدویت می توان یافت این است که خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. امروزه اکثر فروشگاه های معتبری که در شهر بانه وجود دارند، دارای سایت های فروش نیز هستند که می توان با همان قیمتی که در بازار این شهر وجود دارد، کالای مد نظر را تهیه کرد. برای مثال با خرید لوازم خانگی از بانه سیتی می توانید در کنار خرید کالا با قیمت پایین، امکان مقایسه و تصمیم گیری دقیق با وجود دارد که در خرید حضوری این امکان مهیا نمی گردد. اکثر این سایت ها نیست در صورت بروز مشکل برای کالا و یا عدم رضایت خریدار به راحتی کالا را مرجوع می کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار