هدایت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اتصال پردیس به مترو؛ زمزمه‌های افزایش قیمت مسکن به گوش می رسد

مدیر عامل شرکت عمران پردیس گفت: زمزمه‌های افزایش قیمت مسکن همزمان با اتصال مترو به پردیس به گوش می‌رسد.

مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پس از دو سال پیگیری مدوام و با لطف خداوند، با تصمیم هیات دولت و شرکت مادر عمران شهرهای جدید (به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی) با حفظ مالکیت دولت عملیات اجرایی پروژه احداث قطار برقی شهر جدید پردیس _ تهران آغاز می‌شود، تصریح کرد: این پروژه در قالب همکاری و با مشارکت قرارگاه سازندگی، انجام می‌شود. در این پروژه شرکت عمران شهر جدید پردیس ۴۰ درصد، دولت ۳۰ درصد و قرارگاه خانم الانبیا هم ۳۰ درصد سرمایه گذاری کرده‌اند.

هدایت بیان کرد: در این پروژه حدود ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و مدت زمان ساخت این پروژه عظیم حدود ۴ سال برآورد شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اهمیت ساخت این پروژه برای شهرهای اطراف از جمله مازندران هم گفت: بسیاری از مسافرانی که برای انجام کارهای اداری از شهرهای اطراف از جمله مازندران، بومهن و رودهن ساعت‌ها در ترافیک نزدیک تهران می‌مانند، در آینده نزدیک با احداث این مترو می‌توانند به سرعت در این مسیر تردد کنند.

هدایت تاکید کرد: افزایش سرعت در جابه‌جایی مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، کاهش میزان آلودگی محیط زیست، افزایش ظرفیت ترافیکی و اتصال نقاط جمعیتی استان تهران، از مهم‌ترین مزایای این مترو است.

او با تاکید بر اینکه با احداث این مترو شاهد ایجاد اشتغال پایدار در این شهر خواهیم بود، افزود: افزایش کیفیت زندگی مردم، کاهش میزان مهاجرت پذیری و تکمیل زیر ساخت از مزایای اجرای چنین طرح‌هایی است.

هدایت با اشاره به اینکه طول این پروژه ریلی ۲۵ کیلومتر است، افزود: در این مسیر دو رشته تونل به صورت موازی کار می‌شود که یکی برای شرایط اضطراری و دیگری برای استفاده دائمی است.

او افزود: در اعماق زمین ۲ تونل هرکدام به طول ۱۸ کیلومتر ساخته می‌شود که این تونل خود یکی از طولانی‌ترین تونل‌ها در حوزه ریلی به شمار می‌رود.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در این پروژه ۲ ایستگاه در نظر گرفته شده است، افزود: یکی از ایستگاه‌ها در پارک علم فناوری پردیس که در کیلومتر ۲۲ و دیگری در ابتدای بومهن قرار می‌گیرد که جابه جایی مردم این منطقه را هم پوشش می‌دهد.

هدایت با بیان اینکه همزمان با اعلام این خبر زمزمه‌های گرانی مسکن در شهر پردیس به گوش می‌رسد، افزود: از قبل هم پیش بینی این موضوع می‌شد که همزمان با اعلام این خبر قیمت‌ها  افزایش یابد.

او در پایان یادآور شد: در چند روز آینده کلنگ این پروژه با حضور مقامات مسئول بر زمین زده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار