وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اصفهان؛

تاکید وزیر علوم بر تمرکز زدایی در آموزش عالی

منصور غلامی گفت:دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تولید دانش و تخصص برای تصمیم گیری‌های درونی خود اولویت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری غلامی دیشب در جمع هیات رییسه دانشگاه اصفهان، حرکت شتابان به سمت تمرکز زدایی را فرصتی برای بروز و ظهور تصمیمات مدیریتی در دانشگاه‌ها دانست و گفت: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تولید دانش و تخصص، برای تصمیم گیری‌های درونی خود، اولویت دارند.

او، سیاست‌های کلان مدیریتی را بدون تردید نیازمند هماهنگی دانست و افزود: این سیاست‌ها با نشست‌هایی در سطح روسای دانشگاه‌ها و مسئولان وزارت علوم ارزیابی می‌شود.

منصور غلامی، برآمادگی دانشگاه‌ها برای ورود به سال‌های تحول و پیشرفت تاکید کرد و گفت: بدون پیش بینی و آمادگی وارد سال‌های تحول نشوید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با وجود تحریم‌ها و محدودیت ها، سرمایه گذاری‌ها به سمت زمینه‌های فعال اقتصادی حرکت کرده اند.

او گشایش بخش زیادی از فضا‌های صادراتی ایران در کشور‌های همسایه را بسیار مثبت ارزیابی کرد وگفت: با وجود سختی‌های اقتصادی، دستاورد‌های علمی حال شده، چتر حمایتی عظیمی از جریان‌های اقتصادی ایجاد کردند.

ویر علوم، همچنین فعالیت‌های آموزشی در ایام شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن دانشگاه‌ها را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: پیشرفت فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها افتخاری ستودنی در حوزه آموزش است.

او، در سه سال گذشته، رویکرد بخش‌های صنعتی و مراکز دانشگاهی و پژوهشی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حرکت‌های مثبتی در حوزه پتروشیمی و صنایع شده است.

غلامی دانشگاه‌های استان اصفهان را مجموعه‌ای کارآمد و با ارزش برشمرد و افزود: فعالیت‌های پژوهشی در این واحد‌های دانشگاهی می‌تواند در پیشرفت استان و ملی اثرگذار باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.