اولین مشخصات مربوط به هدست واقعیت مجازی اپل منتشر شد

شرکت اپل هدست واقعیت مجازی را طراحی کرده که ۳۰۰۰ دلار قیمت دارد و اولین نوع آن در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین گزارشی که اعلام کرد شرکت اپل روی هدست واقعیت افزوده (AR) کار می‌کند در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و از آن زمان این فعالیت به صورت مخفیانه ادامه دارد. این هدفون ممکن است سرانجام سال آینده به بازار بیاید.


بیشتر بخوانید


قیمت حدود هدست واقعیت مجازی اپل

پیش بینی می‌شود قیمت این هدست اپل در حدود ۳۰۰۰ دلار باشدو این هدست از پیشرفته‌ترین سخت افزار برخوردار است. این شرکت با افزودن سنسور‌های LiDAR بر روی iPads و iPhone و همچنین توسعه سیلیکون خود، زمینه این کار را فراهم کرد.

مشخصات فنی هدست VR اپل

این هدست دارای دو نمایشگر 8K خواهد بود. ردیابی چشم، امکان نمایش foveted را فراهم می‌کند، که بدون کاهش محسوس کیفیت، از GPU می‌کاهد. تصویر با وضوح کامل فقط در ناحیه‌ای که چشم کاربر متمرکز شده ارائه می‌شود (دید محیطی چشم تیز نیست). از چندین سنسور LiDAR برای نقشه برداری از اتاق و ردیابی حرکت هدست استفاده خواهد شد.

هدست اپل

گفته می‌شود که اپل در حال آزمایش چندین نوع کنترل ردیابی دستی (با بیش از ده دوربین فعال شده)، ردیابی چشم، شماره گیری فیزیکی در کنار هدست است.

گزارشی از بلومبرگ حاکی از آن است که اپل تراشه ویژه‌ای را برای تأمین انرژی این دستگاه طراحی خواهد کرد که شبیه M1 خواهد بود، گرچه قدرت پردازش بیشتری دارد. گزارش شده که از یک مش پارچه‌ای در قسمت بیرونی برای روشن نگه داشتن هدست استفاده خواهد شد.

هدست AR / VR اپل با صفحه نمایش 8K معرفی شد

تاریخ عرضه هدست اپل

این دستگاه در درجه اول به عنوان یک هدست VR با برخی قابلیت‌های محدود AR کار خواهد کرد. اپل ممکن است سال  آینده این موضوع را فاش کند، گرچه برخی گزارش‌ها ادعا می‌کند که این هدست تا سال ۲۰۲۳ رونمایی نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.