احداث ۸۸ مدرسه در لرستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: عملیات ساخت ۸۸ فضای آموزشی استان به ظرفیت ۳۰۰ کلاس با مشارکت مجمع خیرین مدرسه‌ساز آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، امیر غفوری نژاد،مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: کمک خیرین مدرسه ساز لرستان در تکمیل طرح‌های نیمه تمام بسیار چشمگیر و تعداد قابل توجهی از فضا‌های قابل افتتاح امسال متمرکز بر اتمام طرح‌های سال‌های گذشته است.

او با بیان اینکه در این راستا امسال ۸۸ طرح مدرسه سازی استان در قالب ۳۰۰ کلاس درس با اعتبار بیش از ۶۰ میلیارد تومان درحال اجرا است گفت: براساس کمک‌های خیرین، ردیف اعتبارات مشارکتی لرستان بیش از سه برابر بوده است.

او اظهار کرد: در مجموع اعتبارات نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان نسبت به سال گذشته از ردیف اعتبارات ابلاغی ملی رشد بیش از ۵۰ درصدی دارد.

غفوری نژاد عنوان کرد: بانک پاسارگاد سال گذشته ۱۱ فضای آموزشی را در استان ایجاد کرد و امسال نیز ۱۱ فضای آموزشی سه کلاسه استان را به صورت ۱۰۰ درصد خیری آغاز کرده است که از این تعداد ۲ واحد باقی مانده تا پایان دهه فجر بهره برداری می‌شود.

او ادامه داد: لرستان در طرح آجر به آجر در زمینه جذب اعتبارات و تعداد مشارکت‌ها جز استان‌های نخست کشور بود و در پویش "من مادرم" وضعیت اعتباری مطلوب دارد.

او با اشاره به لزوم تعامل آموزش و پرورش در این زمینه بیان کرد: افزایش تعداد مشارکت‌ها باعث افزایش میزان جذب اعتبارات مشارکتی خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: فرهنگ غنی مدرسه سازی باید بین جوانان و نوجوانان استان نهادینه شود تا نهضت مدرسه سازی خیرین تداوم داشته باشد.

اکنون بیش از ۳۶۰ هزار دانش آموز در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه لرستان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار