سخنگوی پنتاگون به ترکیه درباره خرید سامانه اس-۴۰۰ هشدار داد

سخنگوی پنتاگون در اظهارنظری جدید به آنکارا درباره خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ از روسیه هشدار داد و گفت ما می‌خواهیم ترکیه این سامانه را نداشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون در اظهارنظری تازه درباره اختلاف واشنگتن و برخی اعضای ناتو با آنکارا بر سر خرید سامانه پدافند  موشکی روسی هشدار داد و گفت ترکیه اس-۴۰۰ در اختیار نگیرد.

جان کربی  در این خصوص گفت: «موضع ما تغییر نکرده است و ما از ترکیه می‌خواهیم که سامانه اس-۴۰۰ نداشته باشد».

مقام‌های آمریکایی در هر دو دولت دونالد ترامپ و جو بایدن بار‌ها در مخالفت با اقدام ترکیه در خرید سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ موضع گرفته و آنکارا را تهدید کرده‌اند.

ترکیه بعد از ناکامی آنکارا و واشنگتن در زمان دولت باراک اوباما برای توافق به منظور خرید سامانه آمریکایی «پاتریوت»، اقدام به خرید اس-۴۰۰ روسیه کرد. از آن زمان مقام‌های ترکیه بدون توجه به هشدار‌ها و تهدید‌های مکرر آمریکا با بستن توافقی ۲.۵ میلیارد دلاری خرید اس-۴۰۰ را از روسیه پیش برده اند.

در آخرین هفته‌های باقی مانده از دولت دونالد ترامپ، آمریکا تحریم‌هایی را علیه ترکیه در پرونده اس-۴۰۰ اعمال کرده بود. اظهارنظر سخنگوی پنتاگون درباره این سامانه، نشان داد که دولت بایدن و ترامپ درباره این پرونده اختلافی بین آمریکا و ترکیه اشتراک نظر دارند.

مقام‌های ترکیه ضمن رد مواضع و تهدید‌های آمریکا درباره خرید اس-۴۰۰ اعلام کرده‌اند که این اقدام به منظور تقویت توان دفاعی این کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار