سخنگوی کانون سرمایه گذاری های استانی پاسخ داد؛

علت اُفت ارزش سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی چیست؟

حیدری گفت: عدم اجرای مصوبه شورای عالی بورس برای بازارگردانی شرکت های سرمایه گذاری استانی در مرداد سبب شد که ارزش سهام شرکت های استانی کاهش یابد.

اکبر حیدری سخنگوی کانون سرمایه گذاری‌های استانی  در گفت‌وگو با خبرنگاربورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تصمیم شورای عالی بورس برای بازارگردانی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، تصریح کرد: یکی  از مواردی که در آخرین جلسه شورای عالی بورس جهت شفافیت  مورد بررسی قرار گرفت  در رابطه با  بازار گردانی شرکت های سرمایه گذاری استانی بود.

او افزود: عدم اجرای مصوبه شورای عالی بورس برای بازارگردانی شرکت های سرمایه گذاری استانی در مرداد ماه که قرار بود طی آن شرکت سپرده گذاری مرکزی و صندوق مشترک توسعه بازار با دارایی هر استان اقدام به بازارگردانی سهم آن استان کنند؛ سبب شد که ارزش سهام شرکت های استانی بر اثر تشکیل صف های فروش کاهش یابد.

سخنگوی شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت تصریح کرد: پیشنهاد راه گشایی که از سوی رئیس جدید سازمان بورس در رابطه با تأسیس صندوق اختصاصی به منظور ارائه خدمات بازارگردانی شرکت های سرمایه گذاری استانی مطرح شده، یک حرکت رو به جلو است و نکته حائز اهمیت آن است که مشکل سهامدارانی که قصد فروش سهام عدالت خود را دارند با این تدبیر رفع و در عین حال ارزش سهام عدالت به نحو مثبت مدیریت می‌شود.


 بیشتر بخوانید


حیدری تصریح کرد:  مصوبه جدیدی که درباره بازار گردانی شرکت های استانی نوشته شده در اصل رفع کننده ابهامات مصوبه مرداد ماه شورای عالی بورس است، در مصوبه قبلی مقرر شده بود که  پنج در هزار از دارایی های اختصاص یافته به سرمایه گذاری های استانی از سبد دارایی آن استان کسر و به قیمت پایانی روز انتقال به صندوق مشترک بازار سرمایه منتقل شود.

او بیان کرد: بنا بر اعلامی که صورت گرفته، قرار است نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان از دارایی سرمایه گذاری استانی برداشته شود و به صندوق مشترک توسعه بازار منتقل شود. همچنین باید سهم هر شرکت از محل دارایی اش تا زمان عدم تغییر قابل ملاحظه در ارزش سهام از طریق بازارگردانی مورد مدیریت قرار گیرد.

سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی در عین حال یادآور شد: شایسته و ضروری است در مورد تصمیماتی که در رابطه با سهام عدالت اخذ می‌شود به ویژه آن هایی که مربوط به روش غیر مستقیم است؛ از مسئولان کانون و نماینده قانونی ذی نفعان هم نظر سنجی شود. اگر در مرداد ماه با اخذ نظرات و اتخاذ تصمیم کاربردی چنین صندوقی تشکیل می‌شد، قطع به یقین شرکت های سرمایه گذاری استانی زودتر به بازارگردانی می پرداختند.

حیدری در پایان گفت: در حال حاضر مشکلاتی نیز در بحث مالیات شرکت های سرمایه گذاری استانی پیش آمده که پیشنهادهایی سازنده از جانب سرمایه گذاری های استانی به سازمان برای جمع بندی در شورای عالی بورس ارائه شده است و امیدواریم قبل از آنکه در رابطه با این مسئله و موارد مشابه تصمیم گیری شود با اتخاذ تدابیر مناسب و متناظر با رویکرد ریاست جدید سازمان بورس، برای جمع بندی نهایی از نظرات کانون استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
در کشوری با اقتصاد فروریخته وبا کارخانه های خوابیده وتورم لجام گسیخته افت ارزش سهام امری طبیعی است ارزش سهام موقعی رشد می کند که مردم علاقه مند به سرمایه گذاری باشند اما در شرایط فعلی مملکت که دولت وعده های دروغ می دهد وهر روز گفته های روز قبل خود را انکار می کند وبا شاخص رشد منفی اقتصاد وعدم امنیت سرمایه گذاری انتظار رشد ارزش سهام حماقت بیش نیست در عجبم که مردم تا حالا چطور سوخت شدن سرمایه های زندگیشان را تاب آورده انداگر یک دهم اینها در کشور های اروپایی اتفاق می افتاد تا حالا 100 بار دولت عوض شده بود.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۲۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
نمادوسگیلاارزونه خیلی780ریال قیمت هرسهمش هست.باقدرت خریدفعلی ملت واسه خرید خوبه.یکسال بایدنگهش داریم.بورس همینه سهام زیر قیمت اسمی باید خرید.
آخرین اخبار