لیگ برتر انگلیس؛

لیورپول – منچسترسیتی، فرصتی برای شکسته شدن طلسم‌ها/ توخل برابر شمشیر‌های بران

هفته بیست و سوم لیگ برتر انگلیس امروز (یکشنبه) با برگزاری ۴ دیدار پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز دوم از هفته بیست و سوم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (یکشنبه) ۴ بازی برگزار می‌شود و در مهمترین بازی‌ها لیورپول میزبان منچسترسیتی خواهد بود و چلسی برابر شفیلد یونایتد به میدان خواهد رفت.

لیورپول - منچسترسیتی

بدون تردید مهمترین دیدار هفته بیست و سوم رویارویی تیم‌های لیورپول و منچسترسیتی قهرمان و نایب قهرمان فصل قبل است. لیورپول از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آنفیلد میزبان تیم صدرنشین منچستر سیتی است.

شاگردان پپ گواردیولا (سرمربی منچسترسیتی) چند هفته‌ای است که با یک بازی کمتر نسبت به ۵ تیم بالای جدول، رتبه نخست را در اختیار دارند. این تیم از ۲۱ بازی ۴۷ امتیاز کسب کرده و تیم میزبان نیز از ۲۲ بازی ۴۰ امتیاز اندوخته است و در رتبه چهارم جدول به سر می‌برد.

یورگن کلوپ (سرمربی لیورپول) در این بازی قطعا به دنبال آن است تا با کسب سه امتیاز خانگی فاصله خود را با تیم صدرنشین کمتر کند.

لیورپول پس از ۲ شکست پیاپی برابر برنلی در لیگ برتر و منچستر یونایتد در جام حذفی، با نتیجه های  مشابه ۳-یک تاتنهام و وستهام را شکست داد و در حالی که به نظر می‌رسید به روند خوب خود بازگشته است چهارشنبه هفته گذشته مقابل تیم نه چندان قدرتمند برایتون در ورزشگاه آنفیلد شکست خورد.

آنچه که لیورپولی‌ها را برای کسب نتیجه در بازی امشب امیدوار می‌کند این است که سرخ پوشان مرسی ساید برابر منچسترسیتی در خانه آمار فوق‌العاده‌ای دارند. مدافع عنوان قهرمانی در ۲۹ بازی خانگی برابر آبی‌پوشان شهر منچستر فقط یک بار شکست خورده است. آن‌ها ۱۹ بار این تیم را شکست داده اند و ۹ بازی بین آن‌ها نیز به تساوی کشیده شده است.

مشکل اصلی لیورپول این روز‌ها ناکامی در گشودن دروازه حریفان در آنفیلد است. این تیم در ۳ بازی آخر در ورزشگاه خانگی خود نتوانسته است دروازه حریفان را باز کند و با وجود داشتن مهاجمان سرشناسی مانند محمد صلاح، سادیو مانه و روبرتو فیرمینو ۳۴۸ دقیقه است که نتوانسته است در آنفیلد گلی به ثمر برساند و این بدترین عملکرد این تیم از سال ۱۹۸۴ است.

البته این تیم هرگز در چهار بازی پیاپی خانگی در گلزنی ناکام نبوده است و بر همین اساس کلوپ هم امید دارد این نوار ناکامی در بازی امشب قطع شود.

نکته نگران کننده دیگر برای هواداران لیورپول این است که آنفیلد دیگر آن دژ تسخیرناپذیر نیست. تا هفته هجدهم این فصل، تیم محبوب آن‌ها در ۶۸ بازی در ورزشگاه آنفیلد شکست نخورده بود، اما در هفته هجدهم برنلی رده هفدهمی این طلسم را شکست و سپس هفته گذشته برایتون دیگر تیم پایین جدولی نیز در این ورزشگاه برابر لیورپول به پیروزی دست یافت تا ابهت آنفیلد فرو بریزد و مشخص شود خانه لیورپول دیگر برای این تیم امن نیست.

البته خبر خوش برای لیورپولی‌ها این است که تیم محبوب آن‌ها از سال ۱۹۶۳ به بعد هرگز سه بازی پیاپی را در ورزشگاه خانگی خود نباخته است.

وضعیت مصدومان

یکی از دلایل شکست غیرمنتظره لیورپول برابر برایتون غیبت الیسون بکر دروازه بان اصلی این تیم بود، اما کلوپ امیدوار است که برای این بازی بکر، فابینیو و مانه را در اختیار داشته باشد. بکر به دلیل بیماری در بازی برابر برایتون غایب بود و فابینیو و مانه نیز به دلیل مصدومیت عضلانی نتوانستند برای لیورپول به میدان بروند.

لیورپول می‌تواند در این بازی از اوزان کاباک مدافع جدید خود رونمایی کند، اما بعید به نظر می‌رسد که کلوپ در چنین بازی مهمی از او استفاده کند.

منچسترسیتی نیز همچنان سرخیو آگوئرو و کوین دی بروینه را در اختیار نخواهد داشت. آگوئرو پس از پشت سر گذاشتن بیماری کووید ۱۹ هنوز به آمادگی کامل نرسیده و دی بروینه نیز به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ غایب است. علاوه بر این، ناتان آکه مدافع این تیم هم به دلیل مصدومیت حاشیه نشین است.

کارشناسان معتقدند پپ گواردیولا در این فصل تغییر روش داده است، او دیگر به دنبال فوتبال زیبا نیست و مسئله مهم برای او کسب پیروزی و در کنار آن بسته نگه داشتن دروازه است. به همین دلیل است که می‌بینیم منچسترسیتی در ۲۱ بازی این فصل فقط ۱۳ گل دریافت کرده و در ۶ بازی آخر دروازه خود را بسته نگه داشته است.

با توجه به ناکامی لیورپولی‌ها در خانه و قدرت خط دفاعی من سیتی پیش بینی می‌شود که شاهد بازی کم گل یا حتی بدون گلی باشیم، چیزی که در این فصل در دیدار‌های سه تیم بالای جدول مشترک بود. هر ۳ دیداری که منچسترسیتی، لیورپول و منچستریونایتد در آن حضور داشتند با تساوی به پایان رسید که نتیجه ۲ بازی تساوی صفر-صفر بود.

نکات آماری

  • در دیدار‌های بین ۲ تیم لیورپول و منچسترسیتی تیم مهمان در ۲۴ بازی لیگ فقط یک بار به پیروزی رسیده است.
  • منچسترسیتی در تمام ۱۳ بازی اخیر خود در همه رقابت‌ها به پیروزی دست یافته است و در صورت پیروزی در این مسابقه با رکورد ۱۴ پیروزی پیاپی پرستون در ژانویه ۱۸۹۲ و آرسنال در نوامبر ۱۹۸۷ برابری خواهد کرد.
  • منچسترسیتی که در ۶ بازی آخر لیگ دروازه خود را بسته نگه داشته هرگز سابقه ۷ کلین شیت پیاپی در این رقابت‌ها نداشته است و می‌تواند در این بازی به این رکورد دست پیدا کند.
  • پپ گواردیولا بیشترین شکست خارج از خانه را در آنفیلد داشته است. او در ۴ بازی هرگز نتوانسته در این ورزشگاه برابر تیم یورگن کلوپ به پیروزی دست پیدا کند و ۳ شکست و یک تساوی در کارنامه دارد.
  • رحیم استرلینگ با هدایت پپ گواردیولا در همه بازی‌ها ۹۹ گل به ثمر رسانده است. او در صورت گلزنی در این بازی به سومین شاگرد گواردیولا با آمار گلزنی سه رقمی تبدیل خواهد شد. (پس از لیونل مسی با ۲۱۱ و سرخیو آگوئرو با ۱۲۰ گل)

شفیلد یونایتد - چلسی

در دیگر بازی مهم امشب از ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه شفیلد یونایتد در ورزشگاه برامال لین میزبان چلسی خواهد بود.

چلسی در شرایطی به ورزشگاه برامال لین قدم خواهد گذاشت که به نظر می‌رسد با حضور توماس توخل روی نیمکت آرامش به این تیم بازگشته است. آبی‌پوشان لندن در سه مسابقه با هدایت توخل از ۹ امتیاز ممکن برابر ولوز، برنلی و تاتنهام ۷ امتیاز به دست آورده و توانسته اند خود را تا رتبه هفتم بالا بکشند.

چلسی با ۳۶ امتیاز از ۲۲ بازی با وستهام رده پنجمی و اورتون رده ششمی به ترتیب ۲ و یک امتیاز فاصله دارد  و در صورت پیروزی برابر شفیلد می‌تواند خود را به یک قدمی چهار تیم برتر و کسب سهمیه برساند. حالا دیگر فاصله این تیم با لیورپول رده چهارمی به چهار امتیاز کاهش پیدا کرده است.

شفیلدیونایتد نیز با ۱۱ امتیاز از ۲۲ بازی همچنان در انتهای جدول به سر می‌برد، اما این تیم در هفته‌های اخیر بسیار امیدوار کننده ظاهر شده و از ۷ بازی خود در همه رقابت‌ها در ۵ بازی به پیروزی رسیده و فقط ۲ شکست داشته است. این در حالی است که پیش از این، تیم قعرنشین لیگ در ۳۲ بازی پنج پیروزی، ۶ تساوی و ۲۱ باخت داشت.

شفیلد سه شنبه هفته گذشته موفق شد تیم رده نوزدهمی وست بروم را شکست دهد و سومین برد خود را در این فصل جشن بگیرد. اگر وست بروم این هفته نتواند برابر تاتنهام نتیجه بگیرد، شفیلد یونایتد با کسب حتی یک مساوی می‌تواند پس از ۲۳ بازی خود را از انتهای جدول جدا کند و به رتبه نوزدهم برسد.

گرچه شفیلد تیم انتهای جدولی است، اما توماس توخل خوب می‌داند که نباید شمشیر‌ها (لقب شفیلد) را دست کم بگیرد، این تیم در کمال شگفتی منچستر یونایتد را در اولدترافورد با ۲ گل شکست داد و در خانه منچسترسیتی نیز فقط با یک گل شکست خورد.

برخلاف تصور، شفیلدیونایتد برابر چلسی آمار بسیار خوبی دارد. این تیم از ۱۵ بازی آخر برابر چلسی در ۹ بازی به پیروزی رسیده و ۶ بازی را واگذار کرده است. هیچ کدام از دیدار‌های بین ۲ تیم با تساوی به پایان نرسیده است.

همچنین شفیلدیونایتد در ورزشگاه اختصاصی خود برابر چلسی کارنامه بسیار خوبی دارد. شمشیر‌ها از ۴ بازی خانگی خود برابر تیم لندنی در ۳ بازی پیروز شده و تنها یک شکست داشته اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار