نیروی هوایی ارتش، تحریم را به فرصتی برای خودکفایی تبدیل کرد

فرمانده پایگاه هوایی بوشهر گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شدیدترین تحریم‌ها علیه صنعت هوایی نظامی ایران صورت گرفت، اما به همت متخصصان کشورمان این تهدید به فرصتی برای خودکفایی تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امیر سرتیپ دوم خلبان نعمت‌الله صدوقی فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر به مناسبت ۱۹ بهمن سالروز بیعت همافران با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال ۵۷، در گفت‌وگو با رادیو بوشهر بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال ۵۷، صنعت هوایی نظامی ایران یکی از نخستین بخش‌هایی بود که با ظالمانه‌ترین و شدیدترین تحریم‌ها رو به رو شد.

او ادامه داد: از آنجا که این صنعت پیشرفته پیش از انقلاب وابستگی شدیدی به خارج از کشور داشت و بیشتر مستشاران نظامی خارجی در ایران حضور داشتند، تمامی برآورد‌ها به این سمت بود که صنعت هوایی نظامی، هواپیما‌ها، جنگنده‌ها و تجهیزات نیروی هوایی به زودی از چرخه عملیاتی خارج می‌شوند.


بیشتر بخوانید


فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی و ارشد نظامی ارتش در بوشهر افزود: اما این اتفاق نیفتاد بلکه با همت و تلاش متخصصان صنایع دفاع هوایی این تهدید و تحریم به فرصت تبدیل شد و در نهایت با دستان توانمند دانشمندانمان موفق به ساخت انواع هواپیما از جمله صاعقه و کوثر شدیم.

امیر صدوقی ادامه داد: یکی دیگر از دستاورد‌هایی که نیروی هوایی پس از انقلاب کسب کرد، خودکفایی کامل در صنعت قطعه سازی است. 

او عنوان کرد: دوراندیشی رهبر انقلاب که آن زمان یعنی سال ۶۱ رئیس جمهور بودند، منجر به ایجاد سازمان جهادخودکفایی در نیروی هوایی ارتش شد که در این سازمان صنعت قطعه سازی هواپیما‌های جنگنده و ... به دست متخصصان به نحو احسن پیشرفت کرد و توانست همه ماموریت‌های محوله را انجام دهد.

فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر تاکید کرد: این دستاورد، افزایش توان رزمی در جنگ ۸ ساله و انجام عملیات‌های پیاپی را در آن دوران به دنبال داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.