بهره برداری از ۷۸ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی اردبیل/ ایجاد اشتغال برای ۹۶۸ نفر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در ۱۰ ماهه اول امسال ۷۸ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: در ۱۰ ماهه اول امسال ۷۸ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان مورد بهره برداری قرار گرفت که با شروع به کار این واحد‌های تولیدی برای ۹۶۸ نفر اشتغال ایجاد شد.

او افزود: آغاز به کار این واحد‌های تولیدی در دو بخش شامل ۴۰ طرح جدید صنعتی و همچنین توسعه ۳۸ واحد تولیدی می‌باشد که توسط سرمایه گذاران بخش خصوص انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تعداد واحد‌های تولیدی دارای پروانه بهره برداری در شهرک‌های صنعتی استان را نیز بیش از ۶۰۰ واحد تولیدی برشمرد و افزود: از این تعداد بیش از ۷۰ درصد فعال بوده و مابقی غیر فعال می‌باشند.

اهلی ادامه داد: در مجموع بیش از ۶۰۰ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارند که این طرح‌ها در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی از مرحله تخصیص زمین تا مرحله احداث سوله و نصب ماشین آلات قرار دارند.

او تصریح کرد: با حجم سرمایه گذاری‌های انجام شده توسط بخش خصوصی، در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی استان مشغول به کار می‌باشند که در صورت تکمیل و آغاز به کار طرح‌های صنعتی در دست اجرا، این آمار از افزایش فوق العاده‌ای برخوردار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: حفظ میزان اشتغال و سرمایه‌گذاری موجود بسیار ارزان‌تر و آسان‌تر از ایجاد اشتغال جدید است که با برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و با حمایت‌های انجام شده توسط مسئولان استانی، تعداد ۲۳ واحد صنعتی راکد در ۹ ماهه اول سال جاری به چرخه تولید بازگشتند که سبب اشتغال زایی مجدد برای ۲۵۰ نفر گردید.

اهلی از عزم و اراده این شرکت در جهت تکمیل و توسعه زیرساخت‌های لازم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به منظور حمایت از رونق تولید و ایجاد اشتغال خبر داد و اظهار داشت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و ایجاد بستر‌های لازم برای سرمایه گذاران، از مهمترین اولویت‌های این شرکت است که با تمام توان در این راستا تلاش خواهیم کرد.

او از جمله موارد حمایت از حضور سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی را واگذاری زمین به صورت اقساط بلند مدت بیان کرد و افزود: با تسهیل شرایط پرداخت قیمت حق بهره برداری زمین تلاش شده تا حضور سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی تسهیل شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.