فعالیت ۸ کشتارگاه صنعتی دام و طیور در اردبیل/ معدوم سازی بیش از ۳۹ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با دارا بودن ۸ کشتارگاه صنعتی دام و طیور و ده‌ها کارخانجات و کارگاه‌های صنایع جانبی از ظرفیت‌های مناسب برای اشتغالزایی و تولید برخوردار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل که به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و فرا رسیدن دهه مبارک فجر سخن می‌گفت با بیان اینکه دامپزشکی حرفه‌ای متنوع با حوزه عملکرد و اثر گذاری بسیار وسیع و گسترده است و از راه‌های مختلف در سلامت، اقتصاد، اشتغال و پیشرفت جامعه تاثیرگذار است، گفت: استان اردبیل با دارا بودن ۸ کشتارگاه صنعتی دام و طیور و ده‌ها کارخانجات، کارگاه‌ها و صنایع جانبی از ظرفیت‌های مناسب برای اشتغالزایی و تولید در استان برخوردار است.

او افزود: یکی از حوزه‌های فعالیت دامپزشکی در زمینه بهداشت عمومی نظارت بر کشتارگاه‌های دام و طیور بوده و در حال حاضر ۸ باب کشتارگاه صنعتی دام و طیور و ۷ باب کشتارگاه سنتی دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی در استان فعالیت می‌کنند که در تمامی این کشتارگاه‌ها ناظران فنی و بهداشتی دامپزشکی و روحانیون ناظر ذبح شرعی برکلیه مراحل کشتار نظارت دارند و تمامی مراحل کشتار با دقت و حساسیت خاصی رصد می‌شود.

کشتارگاه صنعتی استان به ۹ باب افزایش می‌یابد

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه با بهره برداری از کشتارگاه صنعتی دام شهرستان سرعین تعداد کشتارگاه‌های صنعتی به ۹ باب در استان افزایش می‌یابد افزود: این کشتارگاه با مشارکت بخش خصوصی در مراحل پایانی عملیات و نصب تجهیزات کشتارگاهی بوده و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

تکلوی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حهش تولید گفت: تمامی همکاران دامپزشکی در رده‌های مختلف فعالیت اعم از همکاران بخش دولتی و خصوصی دست در دست هم داده و برای رسیدن به اهداف مورد نظر دامپزشکی که در راستای تحقق شعار امسال است بی وقفه گام برمی دارند.

او با اشاره به عملکرد دامپزشکی در حوزه‌های مختلف فعالیت افزود: از ابتدای امسال ۱۵۸ هزارو ۵۶۱ راس دام در کشتارگاه‌های دام و ۱۴ میلیون و ۵۵۹ هزارو ۹۴۱ قطعه طیور در کشتارگاه‌های طیور استان تحت بازرسی بهداشتی و فنی کارشناسان دامپزشکی کشتار و به صورت کاملا بهداشتی وارد چرخه مصرف شده است.

معدوم سازی بیش از ۳۹ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در ادامه با یادآوری اینکه در حال حاضر نزدیک به ۳ هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان فعالیت می‌کنند تصریح کرد: در همین مدت ۵۰ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید از این مراکز انجام شده و در مجموع بیش از ۳۹ تن فرآورده‌های خام دامی آلوده، غیر بهداشتی و تاریخ گذشته ضبط و معدوم شده است.

تکلوی بیان کرد: در این مدت ۴۶۲ متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع قضایی معرفی شده و ۱۵ مرکز عرضه پلمب و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری بعمل آمده است.

او با تاکید بر ضرورت اهمیت دامپزشکی در حفظ و حراست از سرمایه دامی منطقه گفت: در این راستا از ابتدای امسال ۶ میلیون و ۴۱۱ هزارو ۴۳۹ راس دام برعلیه بیماری‌های مختلف دام واکسینه شده و ۱۳۳ میلیون و ۹۵۴ هزارو ۶۷۷ دز واکسن برعلیه بیماری‌های مختلف طیور در استان مصرف شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.