عوارض و فواید عمل آرتروسکوپی/ جراحی مخصوص مچ دست که نیاز به برش های بزرگ ندارد

آرتروسکوپی مچ دست، به جراح اجازه می‌دهد تا مشکلات مربوط به مفصل را بدون نیاز به برش بزرگ روی پوست تشخیص داده و درمان کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هلث دایرکت، آرتروسکوپی برای تشخیص و درمان مشکلات مفصل مچ دست شما انجام می‌شود که شامل بررسی قسمت داخلی مفصل با استفاده از تلسکوپی است که از طریق برش‌های کوچک روی پوست شما وارد شده است.

آیا گزینه دیگری برای جراحی وجود دارد؟

مشکلات داخل مفصل اغلب با استفاده از آزمایشاتی مانند سی تی اسکن و ام آر آی قابل تشخیص است. با این حال، آن‌ها آسیب زودرس به سطح مفاصل، آسیب به رباط‌های کوچک یا میزان آسیب دیدگی را نشان نمی‌دهند و شما ممکن است برای درمان مشکل به آرتروسکوپی نیاز داشته باشید.

این عمل معمولاً حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. جراح شما معمولاً حدود دو تا چهار برش کوچک، به طول حدود نیم سانتی متر، در اطراف مفصل ایجاد می‌کند. آن‌ها یک تلسکوپ کوچک را از طریق یکی از برش‌ها وارد می‌کنند تا بتوانند مفصل را بررسی کنند. در صورت نیاز به درمان مشکلی در مفصل، آن‌ها ابزار‌های جراحی را از طریق بریدگی‌های دیگر وارد می‌کنند.

چه عوارضی ممکن است اتفاق بیفتد؟

برخی از این موارد می‌توانند منجر به مرگ شوند. عوارض عمومی هر عمل شامل درد، خونریزی، عفونت محل جراحی (زخم) است. عوارض خاص این عمل خونریزی در مفصل، عفونت در مفصل مچ دست شما، درد شدید، آسیب به اعصاب اطراف مفصل و یا آسیب به تاندون‌هاست.

چه زمان بهبود می‌یابم؟‌

می‌توانید همان روز به خانه بروید. ممکن است فیزیوتراپیست به شما تمرین و مشاوره دهد تا در بهبودی از عمل به شما کمک کند. بازگشت به فعالیت‌های عادی ممکن است چند هفته طول بکشد.

ورزش منظم به شما کمک می‌کند تا در اسرع وقت به فعالیت‌های عادی خود برگردید. قبل از شروع ورزش، از تیم مراقبت‌های بهداشتی یا پزشک عمومی خود راهنمایی بخواهید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار